Asi by sme mali pred rozborom detailov novej obrnenej sedmičky upozorniť, že BMW vo svetovej premiére predstavilo nielen pancierovú elektrickú i7 ale tiež rovnako upravený štandardný model s benzínovým motorom. Vtipné (či skôr smutné?) na tom je, že konkrétne s vidlicovým 4,4-litrovým osemvalcom, ktorý sa vďaka tejto verzii vôbec prvýkrát objavuje na európskom trhu!

Základom oboch vozidiel je kompletne nová nosná konštrukcia Protection Core, respektíve skelet vyrobený z pancierovej ocele. BMW dodáva, že toto riešenie dovoľuje zachovať vysokú úroveň balistickej ochrany (v tomto prípade triedy VR9 s odolnosťou proti priebojným nábojom 7,62×51 mm podľa NATO alebo Winchester .308 AP) pri súčasnom znížení pohotovostnej hmotnosti a tým i zlepšení dynamiky a jazdných vlastností. Navyše prídavná ochrana neobmedzuje priestor pre posádku.

Aká je váha oboch áut, Nemci neprezradili, v prípade elektrickej verzie ale bude enormná. Novinka vychádza podľa výrobcu z verzie i7 M70 xDrive, takže má dva elektromotory, systémový výkon však zodpovedá prevedeniu xDrive60, inak povedané, dostanete 544 koní a maximálny krútiaci moment 745 newtonmetrov.

Kým sériové auto („šesťdesiatka“) zvládne s týmito parametrami šprint na stovku za 4,7 sekundy, obrnený model potrebuje pri akcelerácii z miesta na stovku rovných 9 sekúnd a najvyššia rýchlosť je elektronicky znížená z 240 na 160 kilometrov za hodinu. Spotrebu BMW uvádza 30 kWh na 100 km.

Osemvalcová sedmička Protection ponúka vodičovi nepatrne vyšší krútiaci moment 750 newtonmetrov a o niečo nižší výkon 530 koní, jej dynamika je však o triedu lepšia. Pri úniku z potenciálne rizikovej či životu nebezpečnej situácie môžete scénu opustiť s akceleráciou z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a benzínová obrnená limuzína je schopná presúvať sa rýchlosťami 210 km/h. Priemerná spotreba? Pri ochrane VIP podružná vec, ale BMW píše 15,6 litra na 100 kilometrov.

Ale späť ku konštrukcii. Novú odolnejšiu kostru lisovanú za tepla z pevnejšej a odolnejšej ocele samozrejme dopĺňajú pancierované vonkajšie panely, ktoré boli navrhnuté tak, aby odolávali nielen priebojným projektilom, ale predovšetkým výbušninám. Pravdepodobne aj pod vplyvom konfliktu na Ukrajine a novým metódam útokov BMW dodáva, že i7 a 7 chránia okrem iného aj pred útokmi dronov s klasickými trhavinami i granátmi.

Model so spaľovacím motorom dostal navyše špeciálnu nádrž so zvláštnym plášťom schopným po zásahu sa zaceliť, aby vozidlo nestrácalo palivo a bližšie nepopísaným spôsobom bolo vylepšené tiež preplňovanie agregátu s elektronicky riadeným obtokovým ventilom a nepriame chladenie nasávaného vzduchu. Mimochodom, 4.4 V8 je mild-hybrid.

Kompletne prepracovaný s ohľadom na zvýšenú hmotnosť bol tiež podvozok, ale so zachovaným natáčaním kolies zadnej nápravy a riadením s premenlivým prevodom v závislosti na veľkosti uhla natočenia volantu. BMW zdôrazňuje, že cestujúci si budú môcť aj naďalej užívať vysokú úroveň jazdného komfortu.

Tomu majú pomôcť tiež špecifické pneumatiky Michelin PAX 255/740 R510 s vyšším profilovým číslom, ktoré sú obuté na 20-palcových diskoch s runflat obručami, ktoré umožnia pokračovať v jazde maximálnou rýchlosťou 80 km/h aj po úplnej strate tlaku.

K špeciálnej výbave modelu Protection patrí napríklad systém Drive Recorder nahrávajúci všetky obrazy z integrovaných kamier a k tomu posádka dostane komunikačný systém s externými reproduktormi a mikrofónmi.

Zvláštnosťou tohto automobilu je tiež ďalšia zatiaľ nevidená novinka – okrem vyhrievania čelného okna má Protection štandardne vyhrievané tiež predné bočné okná. Za príplatok si môžete potom objednať osemlitrový chladiaci box na nápoje alebo masážnu funkciu pre všetky sedadlá.

V sérii je naopak vyhrievanie i ventilácia všetkých sedačiek, ale tiež audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound s 28 reproduktormi a výkonom 1265 wattov, elektromotormi podporované otváranie a zatváranie všetkých dverí s možnosťou automaticky zatvoriť dvere tlačidlom, elektrické roletky pre cestujúcich vzadu a množstvo ďalších individuálnych prvkov. Príklad? Tlakové nádoby so zásobou čerstvého vzduchu, automatický hasiaci systém, držiaky na vlajočky, majáky, siréna, vysielačka... obmedzenia v podstate neexistujú.

Cenovku v tomto prípade nečakajte, BMW ale aspoň dodáva, že prvé autá začne zákazníkom expedovať už v decembri tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: BMW