Úplne prvý elektromobil od BMW v kategórii SUV by mohol byť nie len odpoveďou na Jaguar i-Pace, alebo koncept Audi e-Tron, ale hlavne potrebou ponúkať elektromobily v dnes najobľúbenejšom type vozidiel a to medzi SUV. Tento postup viacerých značiek by už nikoho z verejnosti nemal zaskočiť, naopak, je veľmi logický a podľa všetkého nevyhnutný.
Budeme si zvykať na nový dizajn BMW "ľadviniek"? Uvidíme v najbližších mesiacoch až rokoch, pretože nie každý nápad dizajnérov sa hneď, alebo vôbec kedy dostane do produkcie...
Čo však veľmi zaujalo je predná maska - typické BMW „ľadvinky“ sú preč. To, čo poznáme na autách BMW od nepamäti, prakticky od úplného začiatku novodobej značky, by sa môže s príchodom konceptu zmeniť. Dvojica otvorov ustúpi jednému väčšiemu, ktorý bude mať v strede len náznaky oddelenia. Vidím tu značnú podobnosť s maskou od KIA, ktorú volajú tigrí nos. Verím, že ju dizajnéri v Mníchove neprehliadli a vidia ju tiež. A práve tu vidím najväčší "problém" použitia tohto štýlu na BMW. Značnú podobnosť s už zavedeným dizajnom z Kórey.
BMW teda naďalej mení a ruší viacero tradícií. Okrem nedávno predstaveného nového infotainmentu, ktorý príde o okrúhle ukazovatele v prístrojovom paneli, tiež typickú len oranžovú farbu podsvietenia budíkov, ktorá je už v sériovej produkcii teraz a teraz by niektoré modely mali prísť aj o typické „ľadvinky“? Mám taký pocit, že BMW chce silou mocou spraviť netradičný dizajn a odlíšiť sa od minulých generácií. Iste, elektromobil by mal byť odlíšiteľný, ale za cenu straty identity kľúčových znakov BMW? Vyjadrite sa v diskusii, či by vám to vadilo, alebo je pre vás BMW dôležitým pre niečo iné.
Zdroj foto: BMW