Uprostred minulého roka debutovala druhá generácia kupé BMW radu 2, ktorá nesie interný číselný kód G42. V špičkovom vyhotovení M240i xDrive nedávno navštívila našu redakciu. Na vrchole ponuky však už dlho nezostane, Mníchov opäť pripravuje model M2. Jeho príchod aktuálne automobilka ohlasuje fotkami prototypu pred bránami svojej fabriky pri mexickom meste San Luis Potosi.

Tamojšia továreň dnes ako jediná montuje kompaktného Bavora so zadným pohonom (resp. systémom xDrive) a na starosť bude mať aj jeho vrcholnú verziu. Automobilka zatiaľ neprezradila dátum premiéry novej em-dvojky. Aj vzhľadom na už spustenú odhaľovaciu kampaň ju však očakávame v nasledujúcich mesiacoch, športové vozidlo by mali v Mexiku začať sériovo vyrábať v decembri tohto roka.

Na publikovaných záberoch má kupé relatívne hrubú kamufláž, ktorá maskuje detaily na jeho karosérii. Odhaľuje menej než prototypy zachytené pri testoch v premávke. Tie potvrdili, že maska chladiča dostane horizontálne lamely a nárazník bude rozdelený do viacerých sekcií. Zo záberov to vyzerá, že rozšírenie blatníkov nedosiahne úroveň originálu

S predchádzajúcim BMW M2 vo verziách Competition a CS spojí novinku fakt, že pod kapotu sa nasťahuje dvakrát prepĺňaný radový šesťvalec z väčších modelov M3/M4. Pre použitie v menšom súrodencovi bude agregát S58 opäť o niečo slabšie naladený. Presné číslo zatiaľ známe nie je, no výkon bezpochyby prekročí 400 koní.

Bez pohonu xDrive, no aj s manuálom

Na rozdiel od väčších príbuzných i verzie M240i by malo toto BMW prísť výhradne s pohonom zadných kolies. Zákulisné zdroje naznačujú, že kým doterajší zástupcovia aktuálneho radu 2 majú štandardne automatickú prevodovku, v prípade modelu M2 sa v ponuke objaví aj manuálny variant. Samozrejmosťou budú veľké úpravy podvozka či brźd. Bavori sa nimi budú nepochybne snažiť vykompenzovať fakt, že hmotnosť kupé radu 2 medzigeneračne vzrástla o približne 150 kg.

Kým pri staršej em-dvojke Bavori ponúkli ostrejšiu verziu Competition ako evolúciu originálu, ktorý v portfóliu priamo nahradila, tentokrát asi BMW odhalí a začne predávať oba varianty súčasne. Malo by teda zvoliť rovnakú stratégiu ako pri príbuzných vyššie v hierarchii. Na záberoch pravdepodobne vidíme silnejší model, čo naznačuje vzhľad diskov kolies či časť anatomického sedadla na mieste spolujazdca.

Zdroj: Carscoops