Nové BMW M2 je technicky zmenšená M4. To znamená, že síce dostanete najmodernejšiu techniku športovej divízie v kompaktnejšom balení, lenže s tým je – bohužiaľ – spojená až príliš vysoká pohotovostná hmotnosť.
Aj keď je novinka v porovnaní s väčším kupé kratšia o 214 mm a má rázvor zmenšený o 110 mm, v základe váži až 1775 kg a s automatickou prevodovkou vyskočí ručička váhy na rovných 1,8 tony. Na automobil s dĺžkou 4,58 metra je to skrátka príliš, takže konkurenčné Audi RS 3 je aj so štvorkolkou o 130 kg ľahšie.
Nedostatkom výkonu ale „eM-Dvojka“ netrpí. Pod prednou kapotou má pozdĺžne uložený preplňovaný radový šesťvalec S58 s maximálnym výkonom 460 koní pri 6250 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 550 newtonmetrov, ktoré má vodič k dispozícii v rozpätí od 2650 do 5870 ot./min. Obmedzovač je potom nastavený na 7200 otáčok za minútu.
Ako sme už naznačili v úvode, štandardom bude osemstupňová automatická prevodovka od ZF, zatiaľ čo pri objednávke šesťstupňového manuálu si budete musieť priplatiť. Momentálne nevieme, koľko presne na Slovensku, ale v Nemecku to bude relatívne rozumných 500 eur. Zaujímavé tiež je, že v Spojených štátoch to bude naopak. Manuál v sérii, automat s doplatkom.
Mesiace pred oficiálnou premiérou sa objavili informácie, že BMW pracuje aj na G87 so štvorkolkou, čo by s ohľadom na základy pochádzajúce z väčších modelov nebolo zase také prekvapivé. Pravdou ale je, že nová M2 je zadokolka a o systéme xDrive nepadlo v aktuálnej tlačovej správe ani slovo.
Namiesto toho automobilka zdôrazňuje iné konštrukčné prednosti. Kupé totiž dostalo okrem iného tiež M diferenciál schopný uzamknúť sa až na 100 percent, k tomu máte k dispozícii premenlivý prevod riadenia, šesťpiestikové predné a jednopiestikové zadné strmene brzdového systému, ale tiež elektronicky ovládané tlmiče a asymetrický rozmer kolies. Tie predné majú 19 palcov a pneumatiky s rozmerom 275/35 ZR19, vzadu nájdete dvadsiatky a gumy 285/30 ZR20.
S manuálom a šikovnými rukami i nohami sa s M2 dostanete na stovku za 4,3 sekundy, s automatom to bude o niečo jednoduchšie a tiež o dve desatiny rýchlejšie – so ZF sa dostanete z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h, ale s posunutým príplatkovým obmedzovačom vás najmenšie „eMko“ pustí na 285 kilometrov za hodinu.
Pokiaľ ide o sériovú výbavu, dostanete napríklad trojzónovú klimatizáciu, navigačný systém a základné športové sedačky, za príplatok potom môžete nakupovať buď individuálne položky alebo pakety. Nám príde zaujímavý balíček s názvom M Race Track, ktorý okrem spomínanej posunutej maximálky pridáva karbónovú strechu (mínus 6 kg), kompozitové predné sedačky (mínus 10,8 kg) a lepivejšie okruhové pneumatiky.
BMW M2 sa bude vyrábať spoločne so sériovou dvojkou v továrni San Luis Potosí v Mexiku, na trh bude uvedená v apríli 2023 a v tejto chvíli poznáme už i nemecké základné ceny. S automatom dostanete nové kupé za 72 800 eur, s manuálom potom auto vyjde na 73 300 eur.
zdroj: BMW