Nové BMW M2 je technicky zmenšená M4. To znamená, že síce dostanete najmodernejšiu techniku športovej divízie v kompaktnejšom balení, lenže s tým je – bohužiaľ – spojená až príliš vysoká pohotovostná hmotnosť.

Aj keď je novinka v porovnaní s väčším kupé kratšia o 214 mm a má rázvor zmenšený o 110 mm, v základe váži až 1775 kg a s automatickou prevodovkou vyskočí ručička váhy na rovných 1,8 tony. Na automobil s dĺžkou 4,58 metra je to skrátka príliš, takže konkurenčné Audi RS 3 je aj so štvorkolkou o 130 kg ľahšie.

Nedostatkom výkonu ale „eM-Dvojka“ netrpí. Pod prednou kapotou má pozdĺžne uložený preplňovaný radový šesťvalec S58 s maximálnym výkonom 460 koní pri 6250 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 550 newtonmetrov, ktoré má vodič k dispozícii v rozpätí od 2650 do 5870 ot./min. Obmedzovač je potom nastavený na 7200 otáčok za minútu.

Ako sme už naznačili v úvode, štandardom bude osemstupňová automatická prevodovka od ZF, zatiaľ čo pri objednávke šesťstupňového manuálu si budete musieť priplatiť. Momentálne nevieme, koľko presne na Slovensku, ale v Nemecku to bude relatívne rozumných 500 eur. Zaujímavé tiež je, že v Spojených štátoch to bude naopak. Manuál v sérii, automat s doplatkom.

Mesiace pred oficiálnou premiérou sa objavili informácie, že BMW pracuje aj na G87 so štvorkolkou, čo by s ohľadom na základy pochádzajúce z väčších modelov nebolo zase také prekvapivé. Pravdou ale je, že nová M2 je zadokolka a o systéme xDrive nepadlo v aktuálnej tlačovej správe ani slovo.

Namiesto toho automobilka zdôrazňuje iné konštrukčné prednosti. Kupé totiž dostalo okrem iného tiež M diferenciál schopný uzamknúť sa až na 100 percent, k tomu máte k dispozícii premenlivý prevod riadenia, šesťpiestikové predné a jednopiestikové zadné strmene brzdového systému, ale tiež elektronicky ovládané tlmiče a asymetrický rozmer kolies. Tie predné majú 19 palcov a pneumatiky s rozmerom 275/35 ZR19, vzadu nájdete dvadsiatky a gumy 285/30 ZR20.

S manuálom a šikovnými rukami i nohami sa s M2 dostanete na stovku za 4,3 sekundy, s automatom to bude o niečo jednoduchšie a tiež o dve desatiny rýchlejšie – so ZF sa dostanete z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h, ale s posunutým príplatkovým obmedzovačom vás najmenšie „eMko“ pustí na 285 kilometrov za hodinu.

Pokiaľ ide o sériovú výbavu, dostanete napríklad trojzónovú klimatizáciu, navigačný systém a základné športové sedačky, za príplatok potom môžete nakupovať buď individuálne položky alebo pakety. Nám príde zaujímavý balíček s názvom M Race Track, ktorý okrem spomínanej posunutej maximálky pridáva karbónovú strechu (mínus 6 kg), kompozitové predné sedačky (mínus 10,8 kg) a lepivejšie okruhové pneumatiky.

BMW M2 sa bude vyrábať spoločne so sériovou dvojkou v továrni San Luis Potosí v Mexiku, na trh bude uvedená v apríli 2023 a v tejto chvíli poznáme už i nemecké základné ceny. S automatom dostanete nové kupé za 72 800 eur, s manuálom potom auto vyjde na 73 300 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 45 obrázkov

zdroj: BMW