Pod kapotou novinky nájdete agregát S58 so zdvihovým objemom 3,0 litra, 6 valcami v rade a doping, ktorý posúva jeho maximálny výkon na hranicu 405 kW (550 koní) a 650 Nm. Krútiaci moment tak zostáva rovnaký, pribudlo však 15 kW (teda 20 koní) a obmedzovač otáčok posunutý na 7200 ot./min. BMW tvrdí, že modernizovalo techniku M Twin Turbo a okrem iného zvýšili plniaci tlak dvoch turbodúchadiel na 2,1 baru.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zlepšila sa tiež dynamika vozidla, aj keď nie zásadne. Pôvodné M3 Touring zrýchli na 100 km/h za 3,6 sekundy, M3 CS Touring to zvládne za 3,5 sekundy. Na 200 km/h zrýchli za 11,7 sekundy, pôvodný model to „dával“ za 12,4 s. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies xDrive a 8-stupňová automatická prevodovka, bez toho to už nepôjde. Režim 2WD je tu však stále k dispozícii.

Napríklad pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h na 4. rýchlostnom stupni zaberie len 2,7 sekundy. Maximálna rýchlosť so štandardne dodávaným balíkom M Driver´s je elektronicky nastavená na 300 km/h. O zvukovú kulisu sa postará špecifický výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Okrem bežných oceľových bŕzd budú k dispozícii aj karbón-keramické kotúče s lakovanými strmeňmi v červenej alebo matne zlatej farbe. V sériovom vyhotovení auto predávajú na okruhových pneumatikách, vpredu s rozmerom 275/35 R19 a vzadu 285/30 R20, za príplatok sú aj takzvané ultra-okruhové, či bez príplatku športové pneumatiky.

Nižšia hmotnosť vďaka CFRP

K lepším jazdným vlastnostiam prispejú diely z CFRP, teda z plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Z tohto kompozitu je vyrobená predná kapota, splitter pod nárazníkom, prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel či zadný difúzor. V interiéri ku zníženiu hmotnosti prispeli karbónové škrupinové sedadlá. V porovnaní s hmotnosťou štandardnej M3 Touring Competition konštruktéri ušetrili 15 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Exteriér M3 CS Touring sa líši tiež prednými LED s dennými svetlami so žltým nádychom alebo tým, že strecha a spojler budú v čiernej lesklej farbe. Ten posledný menovaný zas dostane červené orámovanie. Štandardný trojramenný volant v alcantare s červeným pásom v polohe 12 hodín spolu s červeným znakom CS na stredovej konzole jednoznačne „povedia“, v čom práve sedíte. A čo cena? Tá v nemeckom konfigurátore štartuje na 152 900 eur, čo je o „tučných“ 45 700 eur viac, ako dáte za základnú M3 Touring.

zdroj: BMW