Šéfdizajnér Adrian van Hooydonk dodáva: "každý štylistický detail je založený na funkcii". BMW na M4 použilo viac karbónu než na všetky doterajšie modely dokopy. Z uhlíkových kompozitov už totiž nie je len tradične strecha a brzdy, ale tiež predný nárazník, zadný difúzor a dokonca 4 koncovky výfukového systému.
Šušká sa, že novinka by mohla mať vďaka návratu k ľahkosti a použitiu uhíkových vlákien o 100 kg menej než predchodca BMW M3 E92 (1 655 kg). Ak je to pravda, BMW M4 by mohlo vážiť cca rovnako ako BMW M3 E46 (1570 kg) a možno aj o čosi menej. A to by bola pecka!
Fakt si to pozrite v detaile. Táto vec má "kabónové" aj koncovky výfukov.
Niektorým možno BMW M4 svojim postojom so superkrátkymi prevismi pripomína BMW M3 E46. Koncept je oblečený do zlatého prachu (aurum dust). Okrem foto viac info o M4 zatiaľ neuniklo, no už čoskoro ich bude plný net. Na teraz môžeme len potvrdiť, že pod prednou kapotou je prepĺňaný 6-valec. Max. výkon by mal byť na úrovni 450 k a 550 Nm. Odhaduje sa, že na stovku to dá BMW M4 rovnako rýchlo ako aktuálne modely M5/M6, teda za 4,2 sekundy. Už otrepaná je veta s elektronickým obmedzením max. rýchlosti na 250 km/h, ktorú vám však predajca pri objednávaní novinky rád zruší. Bez obmedzenia by malo BMW M4 poľahky prekročiť aj 300 km/h nie len rýchlomerom, ale aj reálne. Podľa niektorých zdrojov to po odblokovaní ručičkou dokázala už aj spomínaná M3 E46. :)
Koncept postavili na 20" kované disky. Sériová verzia ich dostane tiež, rovnako aj karbón-keramické brzdy, ktoré sú dnes k dispozícii pre modely M5 a M6.
Treba povedať, že už BMW 4 coupé mnohým svojou krásou a eleganciou vyrazilo dych. Model M4 tieto pocity vezme na nové poschodie. Svetová premiéra BMW M4 (a aj M3 sedan) sa má odohrať na samom začiatku nového roka v Detroite. Koncept BMW M4, ktorý už celkom tradične vyzerá takmer ako sériový model pokropí svojou aurou honosné automobilové sviatky legiend na kolesách ako Pebble Beach Concours d’Elegance.
Rozmery predný pneu sú 265/30 R20, značky Michelin Pilot Sport. Prvé info hovoria o tom, že "karbónové" je nie len predný delič vzduchu, ale celý predný nárazník. Koľko toto musí stáť po nedobrzdení, či neopatrnom parkovaní pri vysokom obrubníku mi rad