Od BMW, respektíve športovej divízie mníchovskej značky, je to darček k Valentinovým 46. narodeninám, ktoré oslávil už 16. februára. Automobilka hovorí, sa na vývoji nového modelu M4 CS Edition VR46 podieľal samotný Rossi, pričom autá budú k dispozícii v dvoch verziách: Sport a Style.

Ak máte pocit, že máte pred sebou štandardné BMW M4 CS, musíme vás vyviesť z omylu. Obe vozidlá majú niekoľko zaujímavých úprav.

Vrcholný trojliter pod kapotou

VR46 je Rossiho ochrannou známkou a nájdete ho hneď na niekoľkých miestach. Napríklad na dverách či streche, ktorá je vyrobená z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, teda CFRP.

Len pripomíname, že verzia CS je momentálne najvýkonnejšie prevedenie radu 4 a je poháňaná preplňovaným trojlitrovým radovým šesťvalcom s výkonom 550 koní, ktoré na obe alebo len zadnú nápravu prenáša prostredníctvom systému xDrive osemstupňová automatická prevodovka.

Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a pretože je edícia VR46 štandardne dodávaná s paketom M Driver's, má maximálnu rýchlosť posunutú na 302 kilometrov za hodinu.

BMW dodáva, že podvozok novinky bol individuálne naladený podľa výkonnostných charakteristík motora. Týka sa to prepracovanej kinematiky náprav, modifikovaných odklonov kolies, kalibrácie adaptívnych tlmičov, pružín, priečnych skrutných stabilizátorov a pár ďalších detailov, z popisu ale nie je úplne jasné, či Nemci hovoria o špecifickom naladení verzie CS, alebo ďalšom prepracovaní pre variant VR46.

Z programu Individual

Súčasťou auta je tiež zvláštne lakovanie a úpravy karosérie z programu BMW Individual. Edition VR46 Sport je nastriekaný modrou metalízou Marina Bay, zatiaľ čo číslice 46 v zadnej časti sú z tmavšieho metalického odtieňa Tanzanite Blue.

Prevedenie Style zase získalo matnú farbu Frozen Tanzanite Blue a „46“ na oboch stranách je streknutá lakom Frozen Marina Bay. S uvedenými tmavšími odtieňmi kontrastujú akcenty v žiarivej žltej, ktorú nájdete na maske chladiča, na streche i s podpisom, sleduje líniu strechy nad bočnými oknami, v diskoch vyznačuje pozíciu ventilov a podobná téma sa opakuje tiež v interiéri.

Ani nie 50 kusov

Kontrastné žlté nite zdobia športový volant s alcantarou a žltý pás vyznačuje tiež stredovú pozíciu riadenia, respektíve „dvanástu hodinu“ na volante. Rovnaká krikľavá žltá je tiež na športových sedadlách, vo výplniach dverí či na stredovom tuneli obloženom karbónovými panelmi.

Označenie edície VR46 objavíte v základniach hlavových opierok, zatiaľ čo poradové číslo vyrobeného auta nájdete na koženej opierke spomínaného tunela. Pretože jedno z áut tam má vygravírované 01/46, je zrejmé, že ide o prvý kus z plánovanej len 46-kusovej série. Koľko bude stáť, však BMW neprezradilo.

zdroj: BMW