Manuál vážne nemá. Jedinou možnosťou je 8-stupňová automatická prevodovka. A niečo podobné platí aj pre pohon. BMW bude model M4 CS dodávať len so systémom xDrive. V tomto prípade však máte opäť možnosť štvorkolku deaktivovať a jazdiť výlučne s poháňanými zadnými kolesami.
V infotainmente si dokonca môžete zvoliť M Drift Analyzer, ktorý vám povie, pod akým uhlom a ako dlho ste boli schopní udržať auto v riadenom drifte.
Na stovke rýchlejsia ako CSL
To podstatné je, že M4 CS sa zaraďuje medzi varianty CSL a Competition. Pod jej prednou karbónovou kapotou pracuje preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 550 koní pri 6250 ot./min. a maximálnym krútiacim momentom 650 newtonmetrov dostupných od 2750 do 5950 ot./min. Mimochodom, motor má obmedzovať posunutý na 7200 otáčok za minútu.
V spojení so spomínaným automatom, pohonom xDrive a plne variabilným zadným samosvorným diferenciálom auto zvládne šprint z miesta na stovku za 3,4 sekundy a dvojnásobné tempo naberie za 11,1 sekundy. Vďaka sériovo dodávanému paketu M Driver's je najvyššia rýchlosť CS až 302 kilometrov za hodinu, čo je len o 5 km/h menej v porovnaní s M4 CSL.
Keď už spomíname vrcholné CSL, kvôli pohonu len zadných kolies je na stovke o tri desatiny sekundy pomalšie. Nordschleife ale zvládne za 7 minút a 15,68 sekundy, takže nová M4 CS je v porovnaní s ňou o 6,3 sekundy pomalšia (Nürburgring dala za 7 minút a 21,99 sekundy).
O pár riadkov vyššie sme spomenuli karbónovú kapotu, CS má však tých úprav oveľa viac. Z uhlíkového kompozitu má tiež strechu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, difúzor a tiež pár prídavných spojlerov a lamiel upravujúcich prúdenie vzduchu.
Spolu s titánovým zadným tlmičom výfuku a karbónovými sedadlami je M4 CS zhruba 20 kg ľahšia v porovnaní s M4 Competition xDrive, jej hmotnosť ale ešte môže nepatrne stúpnuť, pretože v príplatkovej výbave je okrem iného aj prídavná hliníková rozpera montovaná na horné uloženie predných tlmičov.
Ako exkluzivitu BMW prezentuje tiež nové kované disky. Vpredu majú 19, vzadu pre zmenu 20 palcov a sú kombinované s pneumatikami 275/35 ZR19, respektíve 285/30 ZR20. Pokiaľ ide o brzdy, v základe máte oceľové kotúče s odľahčenými hliníkovými stredmi, na objednávku ale môžete mať aj karbón-keramiku.
Cenu nového BMW M4 CS automobilka do tejto chvíle neprezradila, ale objednávkový systém spustí koncom mája a výroba bude rozbehnutá od júla 2024.
zdroj: BMW