Prvé fotografie novej M4 CSL sme vám ukázali už včera, ich kvalita ale bola všelijaká, takže pod článkom nájdete veľkú galériu, kde si môžete novinku pozrieť do najmenších detailov. My sa zatiaľ zameriame na to podstatné, teda konkrétne technické údaje a fakty.

CSL je poháňané ďalej vyladenou verziou trojlitrového šesťvalca, príliš veľké zmeny na ňom však konštruktéri robiť nemuseli. Zvýšili plniaci tlak dvoch turbodúchadiel z 1,7 na 2,1 baru, preprogramovali riadiacu jednotku a upravili hlavu valcov, ktorá má teraz centrálnu časť vyrobenú 3D tlačou.

Výsledkom je 405 kW, teda 551 koní pri 6250 otáčkach za minútu a 650 newtonmetrov pri 2750 až 5950 ot./min., pričom za motor vám BMW namontuje výlučne osemstupňový automat, ktorý prenáša výkon len na zadné kolesá. CSL vďaka tejto kombinácii zvládne stovku za 3,7 sekundy, dvojnásobnú rýchlosť tam máte za 10,7 sekundy a na dosť dlhej rovinke si môžete vyskúšať maximálku posunutú na 307 kilometrov za hodinu.

Len aby to náhodou nezapadlo, asi by ste mali vedieť, že M4 Competition xDrive je vďaka štvorkolke (aj napriek 40-koňovému deficitu a vyššej hmotnosti) z 0 na 100 km/h rýchlejšie, túto disciplínu zvládne za 3,5 sekundy.

Keď už hovoríme o váhe, vývojové oddelenie sa zjavne snažilo, otázkou ale je, či to stačí. Pohotovostná hmotnosť M4 CSL je totiž stále 1700 kg, teda o masívnych 315 kg vyššia v porovnaní s minulým M3 CSL E46.

Bez povinne udávaného euro-balastu má novinka 1625 kg, čo vyzerá lepšie a musíme uznať, že v porovnaní so spomínaným M4 Competition xDrive váži CSL o 150 kg menej. Ako sa k tomu konštruktéri dopracovali?

Sériové karbón-keramické brzdy a ľahšie kolesá znížili veľmi dôležitú neodpruženú a rotujúcu hmotu o 21 kg. Úspornejšia izolácia ubrala ďalších 15 kg a odstránenie zadnej lavice, pásov a iné drobné úpravy 21 kg. Rozsiahlejšie použitie karbónu, z ktorého je vyrobená strecha, predná kapota, veko kufra i stredová konzola, zredukovalo hmotnosť o 11 kg a mínus 4 kg berie na seba titánový tlmič výfuku.

Najviac váhu zrazila výmena predných sedadiel za kompozitové škrupiny, o 24 kg, ale musíme dodať, že nebudú pre každého. Nemajú nastaviteľný uhol operadla, kvôli úprave výšky budete potrebovať náradie, ale zase vám pre zmenu ponúknu odnímateľné hlavové opierky, ktoré vám dovolia namontovať do interiéru šesťbodové bezpečnostné pásy. Aby sme mali diétu kompletnú, musíme spomenúť menšie úpravy v zadných svetlách, maske, automatickej klimatizácii a vymenené koberčeky – to všetko spolu ušetrilo 4 kg. Počítať to nemusíte, dohromady to robí rovnú stovku kilogramov.

Kameň na kameni neostal (podľa očakávania) na podvozku. Sú tu iné adaptívne tlmiče, nové pružiny, stabilizátory i silenbloky v prepracovanom uložení. V porovnaní s BMW M4 Competition má CSL o 4 mm zníženú svetlú výšku a agresívnejšiu geometriu s modifikovanými odklonmi.

Pokiaľ ide o brzdový systém, vpredu pracujú šesťpiestikové a vzadu jednopiestikové strmene, priemer kotúčov ale BMW neuvádza. Zaujímavé tiež je, že CSL má rozdielnu veľkosť kolies, ktoré sa líšia nielen šírkou ale i priemerov. Vpredu nájdete devätnástky, vzadu dvadsiatky, pričom auto jazdí na špeciálne pre tento model vyvinutých pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R s rozmerom 275/35 ZR19, respektíve 285/30 ZR20.

Výroba auta sa rozbehne v júli 2022 a na výber budete mať len tri základné laky. Štandardom je sivá Frozen Brooklyn (na fotkách), a potom si môžete objednať čiernu alebo bielu.

Aj keď sa M4 CSL profiluje ako ostrý okruhový nástroj, stále berie ohľady na tých, ktorým ide aj o luxus. V sériovej výbave preto nájdete napríklad indukčnú nabíjačku pre telefóny, navigáciu, head-up displej, automatickú klimatizáciu či parkovacieho asistenta. Za príplatok je potom dvojzónová klíma a laserové svetlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 53 obrázkov

zdroj: BMW