Nové kupé nám automobilka predstavila takmer pred rokom a už vtedy sme nepochybovali o tom, že M4 CSL žiadnym nosičom vody nebude. Jeho pekelnú rýchlosť potvrdzuje aj onboard z jazdy na Nürburgringu, ktorú na svojom kanáli zverejnil magazín Sport Auto.
BMW M4 CSL pod kapotou drieme dvoma turbami preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec, ktorý aj vďaka zvýšeniu plniaceho tlaku produkuje až 405 kW (551 koní) a 640 Nm krútiaceho momentu. Agregát spolupracuje s 8-stupňovým automatom, ktorý hnaciu silu prenáša len na zadnú nápravu. A čo dynamické parametre? Stovku zvládne za 3,7 sekundy, dvojnásobok za 10,7 s, pričom ručička tachometra sa zastaví na hodnote až 307 km/h.
Inžinieri orientovali vývoj nielen na výkony, ale nemenej dôležitá bola pre nich tiež ovládateľnosť, a preto nechýbala ani odtučňovacia kúra. V porovnaní s M4 Competition xDrive je novší model ľahší o 150 kg, o čo sa postarali kolesá, karbón-keramické brzdy, zredukovaná izolácia či odstránenie zadnej lavice, a to nehovoríme o použití uhlíkových vlákien pri výrobe strechy, kapoty či veka kufra. Nechýbajú ani nové adaptívne tlmiče, pružiny, stabilizátory či silentbloky a podvozok znížený o 4 mm v porovnaní s bežnou M4. Jednoducho ide o vozidlo do bežnej premávky, ale so silnou orientáciou na pretekárske okruhy.
Najrýchlejšie sériové BMW
Magazín Sport Auto vyrazil s autom na Nordschleife a ich výsledok stál za to. Za volant sa už tradične posadil Christian Gebhardt a 20,6-kilometrový variant trate zvládol za 7 minút a 17,08 sekundy, čo je fantastický čas. Mimochodom, CSL bolo obuté na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Oficiálny rekord BMW M4 CSL na Nürburgringu však činí 7:15,667 min., ktorý vlani stanovil Jörg Weidinger, vývojár športovej divízie. Mníchovské kupé bolo rýchlejšie ako Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 (991.2) či Porsche 911 Turbo S (992). Navyše sa M4 CSL stala najrýchlejším sériovým BMW v histórii, pretože doterajšieho lídra (M4 GTS) novinka porazila o viac ako 10 sekúnd (7:27,88 min.). Čo viac dodať, pohodlne sa usaďte a vychutnajte si nasledujúci onboard.
Zdroj: Sport Auto