Nová M5 nás ohromila nielen svojim systémovým výkonom 727 koní, ale predovšetkým obrovskou pohotovostnou hmotnosťou viac ako dve a pol tony. Nakoniec aj kvôli tomu je vrcholná päťka pri zrýchlení z miesta na stovku pomalšia ako jej predchodkyňa.
Na druhej strane sa zdá, že nové BMW M5 bude za relatívne rozumné peniaze. Respektíve... auto medzigeneračne samozrejme zdraželo. Výbehový model bol dostupný za 126 750 eur, kým za nový model dáte najmenej 133 500 eur. Lenže v porovnaní s ostatnými „eMkami“ to nie je také strašné.
Napríklad BMW M8 Coupé stojí 164 350 eur, alebo aby sme porovnávali porovnateľné – štvordverová M8 Grand Coupé vás vyjde na minimálne 161 250 eur. A drahšie sú tiež mníchovské osemvalcové SUV. Za X5 M dáte najmenej 147 500 eur a za darcu orgánov pre M5 – teda plug-in hybrid XM Label - vysolíte skoro 200 tisíc. Pritom aj slabšia verzia XM so systémovým výkonom 653 koní stojí 174 410 eur.
Len pre zaujímavosť: nová M5 stojí viac ako dvojnásobok základnej verzie 520i za 58 860 eur.
Radi by sme vám samozrejme v rýchlosti predstavili aj ceny za príplatkové položky, napríklad za paket M Driver, ktorý vám posunie maximálnu rýchlosť zo štandardných 250 km/h na 305 kilometrov za hodinu. Problém je ale v tom, že BMW pre tento konkrétny model zatiaľ nespustilo konfigurátor.
Ak vás zaujíma kompletný cenník, predpokladáme, že predajca vám s radosťou vyjde v ústrety a dodá vám všetky podstatné informácie.
zdroj: BMW