Novinku by mali „Mníchovčania“ predstaviť ešte pred svetovou premiérou pre verejnosť, ktorá bude na autosalóne vo Frankfurte. Nové BMW M5 bude musieť dorovnať ani nie tak veľký výkonový deficit voči takému Mercedesu AMG E 63 S 4MATIC, ktorý síce ponúka až 450 kW (612 k), avšak hlavne pohon všetkých kolies. Práve ten pri takto vysokom výkone dokáže pomôcť skrátiť zrýchlenie na 100 km/h aj o pol sekundy. A tiež napomôže použitiu tak výkonného auta skutočne celoročne a pri zníženej adhézii.
Nové BMW M5 bude dorovnávať náskok konkurencie v podobe pohonu všetkých kolies hlavne špeciálnym pohonom oboch náprav.
Donedávna generácia BMW M5 mala preplňovaný V8 so zdvihovým objemom 4,4 litra. Ten dosahoval s balíkom Competition Package maximálny výkon 441 kW (600 k) a krútiaci moment 700 Nm. Novinka tak bude musieť začínať na podobnej porcii výkonu. Veď aktuálne najrýchlejšia 5ka G30, model M550i zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy, čo je o 0,4 sekundy menej, ako minulá M5 F10! Sila však?
Oficiálna premiéra bude na autosalóne vo Frankfurte, predpremiéra však bude už tento mesiac.
Okrem toho príde nová M5 interne známa ako typ F90 prvýkrát v tejto triede M modelov s pohonom všetkých kolies. O možnosti prerozdelenia krútiaceho momentu na všetky 4 kolesá alebo len na zadné sme už informovali v prípade prvých informácií o novom BMW M5. Z obrázkov je zrejmý tiež „bodykit“, ktorý odlíši novinku od bežných 5-tiek. Veľké otvory pre prívod vzduchu alebo 4 koncovky výfuku vzadu ju odlíšia aj od súčasne najvýkonnejšej verzie M550i. Máme sa tak na čo tešiť, už bežná verzia BMW 540i Sport xDrive G30, ktorú sme mali na test, jazdila bravúrne.
Driftovanie na povel zabezpečí novinka aj napriek pohonu všetkých kolies. Umožní to totiž mód, ktorý prenesie všetok krútiaci moment len na zadné kolesá.