Ak ste sklamaní, v zásade nie je dôvod. Pred sebou máte výsledok neustáleho zväčšovania nových generácií áut a zároveň legislatívneho tlaku na povinné bezpečnostné systémy i papierové znižovanie emisií. Kombinácia týchto faktorov znamená, že nové BMW M5 má dnes dĺžku skoro 5,1 metra, rázvor viac ako tri metre a zároveň sa pod jej karosériou ukrýva plug-in hybridná technika, ktorá mu umožňuje zvládnuť desiatky kilometrov čisto s pomocou elektromotora. Ale poďme na to postupne...
Základom novinky je známa pohonná jednotka, teda 4,4-litrová biturbo V8 s výkonom 585 koní a maximálnym krútiacim momentom 750 Nm od 1800 do 5400 otáčok za minútu. Spaľovacej jednotke potom asistuje elektromotor, ktorý pridáva ďalších 197 koní a 280 Nm. Do tejto rovnice potom patrí ešte osemstupňová automatická prevodovka s pohonom všetkých kolies a prídavná trakčná batéria s celkovou kapacitou 22,1 kWh, respektíve využiteľnou hodnotou 18,6 kilowatthodiny.
Toto všetko dohromady produkuje systémových 727 koní a 1000 Nm, ale zároveň váži až 2510 kg, respektíve bez povinne uvádzaného „euro-balastu“ stále masívnych 2435 kilogramov. Novej M5 toto všetko stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo je aj s ohľadom na hmotnosť ohromujúci čas... lenže zároveň je to v porovnaní s odchádzajúcou M5 horší výsledok. A to ani nemusíte porovnávať zvláštne verzie Competition či CS.
Už základná „stará“ päťka zvládla stovku za 3,4 sekundy, zatiaľ čo jej najostrejšie verzie to isté zvládli za 3,3, respektíve dokonca 2,9 sekundy. Lenže boli o pol tony ľahšie.
Aby sme mali dynamiku kompletnú, dodávame, že obligátna maximálka novej M5 bude 250 km/h, ktorú za príplatok odomknete a posuniete na hranicu 305 kilometrov za hodinu. Čo sú parametre zhodné so súčasným modelom.
K nim môžeme dodať, že auto zvládne v čisto elektrickom režime maximálnych 140 kilometrov za hodinu a s plne nabitou batériou by ste mali podľa metodiky WLTP prejsť 67 až 69 kilometrov bez použitia V8.
Ako sa dalo čakať, novinka je nabitá výbavou s prívlastkom M, pričom toto písmeno automobilka pridáva k podvozku, jeho adaptívnemu odpruženiu, diferenciálom, dokonca špecifickej elasto-kinematike (teda silentblokom) hliníkového zavesenia, riadeniu a ďalším komponentom.
Okrem pohonu xDrive v aute nájdete tiež riadenie oboch náprav, pričom auto vám opäť dovolí odpojiť prenos výkonu na predné kolesá, a v základe oceľové brzdy (s kotúčmi s priemerom 410 a 398 mm), ktoré za príplatok vymeníte za karbón-keramiku. Predné majú priemer 420 mm a celkovo ušetria 25 kg neodpruženej hmoty.
Verejnú svetovú premiéru nového BMW M5 čakajte čoskoro v rámci Festivalu rýchlosti v Goodwoode a s uvedením na trh počítajte od novembra tohto roku. Potom budú známe tiež ceny.
zdroj: BMW