Nová M5 Touring s typovým označením G91 prichádza ako nástupca modelu E61 z roku 2007. Potom sa BMW s touto karosárskou verziou na dve generácie odmlčalo, aby aktuálne predstavilo model vybavený plug-in hybridným pohonom.
Práve tento fakt sa podpísal pod nepríjemný nárast hmotnosti, ktorý sa samozrejme týka i novinky. Vlastne je ešte o čosi horší. Kým sedan váži 2510 kg, pohotovostná hmotnosť Touringu narástla na 2550 kilogramov!
Skoro 5,1 metra dlhé kombi (5096 mm) s rázvorom 3006 milimetrov je poháňané dvakrát preplňovaným vidlicovým osemvalcom s objemom 4,4 litra, ktorý produkuje 585 koní a 750 newtonmetrov. K tomu majiteľ dostane elektromotor integrovaný do osemstupňovej prevodovky naladený na 197 koní a 280 Nm, takže pod plynom máte systémových 727 koní a rovných 1000 newtonmetrov.
Touring vďaka tomu (a napriek vysokej hmotnosti) zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 3,6 sekundy, čo je o desatinu horší čas v porovnaní so štvordverovou M5. Maximálku majú obe autá naopak rovnakú. V základe obligátnych 250 a s paketom M Driver’s až 305 kilometrov za hodinu.
Aj nová M5 Touring využíva takzvaný dvojrozmer kolies, takže vpredu nájdete dvadsiatky s pneumatikami s rozmerom 285/40 ZR20 a vzadu 21-palcové disky a gumy 295/35 ZR21.
Pretože tu máme praktickejšiu karosérie, mohlo by vás zaujímať, že auto má základný objem batožinového priestoru len 500 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel zväčšíte na 1630 litrov. Vtipné je, že BMW vyslovene spomína i schopnosť ťahať brzdené prívesy do hmotnosti 2000 kg.
Aby sme nezabudli, aj túto verziu môžete pochopiteľne využívať istý čas ako čistý elektromobil. V aute je lítiovo-iónová trakčná batéria s celkovou kapacitou 22,1 kWh a využiteľnou hodnotou 18,6 kilowatthodiny. Podľa BMW vám to vydrží na 61 až 67 kilometrov bez štartovania V8 a s citom v pravej nohe vás elektronika nechá rozbehnúť bez spaľovacieho motora na 140 kilometrov za hodinu.
Ceny nového BMW M5 Touring momentálne nepoznáme, ale jeho výstavná premiéra je naplánovaná na Monterey Car Week v Kalifornii 2024 a auto bude na trh uvedené už v novembri, krátko po zahájení sériovej výroby v nemeckom Dingolfingu.
zdroj: BMW