Ochrana dospelých
V rámci štandardných úvodných testov zameraných na ochranu dospelých nová päťka (s typovým označením G60) získala 89 percent bodov. A mali by sme dodať, že sa Euro NCAP zameralo na ťažší elektrický model i5 eDrive40 (teda G60E) s pohotovostnou hmotnosťou až 2345 kg.
Z nameraných hodnôt vyplýva, že bavorský elektromobil vyššej strednej triedy má vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti. Jedinou drobnosťou, ktorá mu pokazila výsledok, boli hodnoty kompresie hrudníka figuríny vodiča pri náročnejšom bočnom náraze na stĺp. Je nutné ale dodať, že snímače zaznamenali „len“ hraničné čísla, teda nie vyslovene nebezpečný tlak.
Slušne dopadol dokonca i stret s iným auto, pre ktoré nové BMW nie je vyslovene nebezpečným súperom.
Ochrana detí
Ak je pre vás práve táto pasáž mimoriadne dôležitá, mali by sme dodať, že získaných 85 percent bodov nevyjadruje tak úplne schopnosti tohto auta ochrániť detských pasažierov pri dopravných nehodách.
Euro NCAP päťke strhlo body v podstate len za to, že na jeho palube nie je systém, ktorý by vás pri opustení auta upozornil na dieťa zabudnuté na zadných sedadlách. Pokiaľ ale ide o klasickú pasívnu bezpečnosť pri havárii, obavy mať nemusíte. i5 získala plný počet bodov.
Ochrana chodcov
Nová päťka dostala okrem iného aj aktívnu „vystreľovaciu“ prednú kapotu, ktorá významne pomáha pri nehodách s chodcami či cyklistami zmierňovať ich zranenie. Ukazuje to nakoniec i graf zobrazujúci prakticky celú prednú časť v zelenom, teda bezpečnom poli, výnimkou sú len obe bočné hrany v úrovni svetiel – presnejšie povedané predpokladáme, že nebezpečný je kontakt práve so svetlami.
Inak štandardné riziko predstavujú tuhé predné stĺpiky, ktoré ale patria k hlavných štruktúram starajúcim sa o pevnosť celej karosérie, takže v ich prípade skutočne nie je možné čakať zázraky.
Asistenčné systémy
Autonómne brzdenie bolo schopné adekvátne reagovať na rôzne typy situácií či odlišných účastníkov premávky a Euro NCAP dodáva, že celkové výsledky BMW radu 5 sú „primerane dobré“. Pri detailnejšom pohľade na výsledky je vidieť, že auto trochu zaváhalo pri cúvaní a súčasne detekcii chodca.
Podobne sa komisárom nepáčila detekcia stavu vodiča. Ospalosť päťka zaregistrovala, únavu šoféra ale neodhalila. Preto celkovo „len“ 78 percent bodov.
zdroj: Euro NCAP