Verejnosť koncept prijala pozitívne.
Prečo BMW odkladá typ, ktorý by pre neho mal byť typický? Dôvod je jednoduchý. Ekológia a nútená túžba po nízkych emisiách. Dnes dostávajú prednosť typy ako elektromobil i3, alebo plug-in hybrid i8. Na jednej strane je to možno smutné, no na druhej strane nevyhnutné. Emisné limity jednoducho nepustia a automobilky sa im musia prispôsobovať.
BMW by možno rad 8 s radosťou oživilo, no jednoducho nemôže. „Koncept Gran Lusso verejnosť prijala veľmi dobre. Preto aj naďalej hľadáme možnosti, ako ho priviesť do výroby. Rozhodnutie je však zatiaľ na míle vzdialené,“ povedal šéf vývoja a výskumu Herbert Diess.
BMW Gran Lusso bolo predobrazom buď športového radu 8, alebo luxusného radu 7. Nech to už automobilka myslela akokoľvek, podstatné je, že vývoj sériovej podoby sa odkladá na neurčito.
Gran Lusso aj rad 8 mali pod kapotami motory V12.
Dizajn konceptu Gran Lusso má na svedomí Pininfarina. Pod jeho kapotou mal pracovať 12 valcový benzínový motor. Išlo teda o potencionálneho konkurenta pre Mecedes CL AMG alebo Bentley Continental GT.
Pôvodné BMW radu 8 sa vyrábalo v rokoch 1989 až 1999. Jeho výkon zabezpečovali osem alebo dvanásťvalcové agregáty. Počas jeho existencie BMW vyrobilo viac ako 31 000 kusov tohto kupé, ktoré sa dnes stáva automobilovou klasikou.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: BMW Gran Lusso V12 Coupe. Keď nie 8-čkový rad, tak aspoň 7-čkové kupé