BMW rozdiel vo výkone medzi európskou a americkou verziou nevysvetľuje, predpokladáme ale, že to bude úzko súvisieť s emisnými predpismi a pokutami za väčšiu ako limitnú produkciu CO2. Čísla v naladení nového dvojlitra pre nás a „za mlákou“ však nie sú také zásadné, že by vás to malo trápiť.
„Náš“ kus produkuje 221 kW, teda zaokrúhlene dokonca 301 koní, automobilka ale uvádza rovných 300 pri 5750 až 6500 otáčkach za minútu. Najvyšší krútiaci moment 400 newtonmetrov bude mať vodič pod plynom v rozmedzí od 2000 do 4500 ot./min.
Automobilka hovorí, že dvojlitrový štvorvalec patrí k najnovšej generácii modulárnych motorov, čo okrem iného zahŕňa prácu agregátu v Millerovom cykle, prepracované nasávacie otvory i spaľovacie komory, zmeny v časovaní vačiek, vstrekovaní, zapaľovania i vedenia výfukových plynov.
BMW dodáva, že špecifický pre „eMkový“ dvojliter je robustnejší kľukový hriadeľ, modifikované vedenie oleja k piestom kvôli snahe vylepšiť chladenie a ojničné ložiská i uloženie v ojniciach priamo vychádza z konštrukcie použitej v posledných radových šesťvalcoch.
Tlačová správa dodáva, že konštruktéri zvýšili výkon preplňovania, zmenili chladenie plniaceho vzduchu a tento motor má navyše dvojité vstrekovanie fungujúce v závislosti na zaťažení. Automobilka to v tlačovej správe presne nešpecifikuje, zdá sa ale, že by mohlo ísť o kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania.
Samozrejmosťou je tiež variabilné časovanie i zdvih ventilov, teda Vanos a Valvetronic a zaujímavá je tiež prevodovka. Motor nespolupracuje s klasickým osemstupňovým automatom s hydrodynamickým meničom, ale rovnako ako štandardné motorizácie tu nájdete sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Nová X1 M35i má pochopiteľne pohon oboch náprav xDrive, pričom o prenos sily na zadné kolesá sa stará elektro-hydraulicky ovládaná spojka. Do systému bola tiež zaradená mechanická uzávierka predného diferenciálu, ktorá bola integrovaná do prevodovky a ponúka záverný účinok 26 percent.
V štandardnej výbave tohto auta nájdete tiež adaptívny, o 15 milimetrov znížený podvozok, BMW spomína tiež „priamejší prevod riadenia“, konkrétne číslo ale neuvádza.
Najostrejšia X1 ponúkne tiež dva typy brzdového systému. O štandardnom automobilka nehovorí nič, ten výkonnejší dostane 4-piestkové strmene vpredu a 1-piestikové brzdiče vzadu, v kombinácii s kotúčmi s priemerom 385, respektíve 330 milimetrov. Pozoruhodné je, že samotné kotúče majú kvôli redukcii neodpruženej hmotnosti stredy vyrobené z hliníka a predné liatinové kotúče sú navyše vŕtané.
Nové BMW dostanete v sérii postavené na 19-palcových diskoch, ktoré sú o 20 mm širšie v porovnaní s hliníkovými diskami minulých modelov a za príplatok vám automobilka na auto nahodí dvadsiatky. Ďalším charakteristickým prvkom tohto auta budú štyri výfukové koncovky s priemerom 80 milimetrov, integrované do špecifického nového nárazníka.
Aj zvyšok auta samozrejme hlása príslušnosť k divízii M, novinkou je však použitie Operačného Systému 9, na ktorom beží kompletne celý infotainment.
Pre úplnosť dodávame, že maximálna rýchlosť BMW X1 M35i xDrive je elektronicky limitovaná na 250 km/h, výrobca uvádza v závislosti na výbave priemernú spotrebu osem až osem a pol litra benzínu na sto kilometrov, pohotovostnú hmotnosť 1740 kg a s uvedením auta na európskych trhoch počítajte od novembra 2023.
zdroj: BMW