Zatiaľ čo stará generácia X3 žiaden pravý M model nedostala, tretia prišla najprv s verziou M40i. Aktuálne prichádza na trh s modelom, ktorého motor projektovalo oddelenie M, teda nový S58 motor. Vedľa X3 M prichádza spolu s ňou aj X4 M. A nielen vo svojej základnej verzii, ale rovno aj vo výkonnejšej Competition.

Podľa výkonu z novej X3 M a X4 M teda môžeme odhadnúť, s čím príde nová M3. BMW X3 M a X4 M v základnej verzii ponúknu z trojlitrového radového zážihového šesťvalca 353 kW (480 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Verzia Competition prináša navyše ešte 22 kW (30 k), teda na výsledných 375 kW (510 k). Krútiaci moment zostáva na rovnakých 600 Nm. Motor je dostupný len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies M xDrive. Oba modely zrýchlia na 100ku za 4,2 sekundy, výkonnejšia verzia Competition za 4,1 sekundy. Úhlavný konkurent zo Stuttgartu Mercedes-AMG GLC 63 S síce ponúka rovnaký výkon, ale dynamické parametre sú o 3 desatiny sekundy lepšie.

V štandardnej výbave sú 20-palcové disky, Competition pridáva o palec väčšie. Systém DSC dovolí v režime M Dynamic kontrolovaný preklz kolies, samozrejme ho stále môžete úplne vypnúť a jazdiť tak bez stabilizácie. Adaptívne tlmiče ponúkajú 3 režimy. Karbónový balíček exteriéru dostupný od apríla 2019 obohatí auto o karbónové časti na lištách predného nárazníka, na zadnom difúzore alebo na krytoch vonkajších zrkadiel. Športové sedadlá majú kožené čalúnenie vo výkonnejších verziách Competition, na prianie je k dispozícii čalúnenie v kombinácii kože a Alcantary.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov