Prvá generácia BMW X5 prišla do predaja takmer presne pred 20 rokmi. Automobilka ním reagovala na úhlavného konkurenta zo Stuttgartu, Mercedes-Benz ML. Obe novinky sa výrazne presadili na americkom kontinente, práve tam aj X5-ky v Spartanburgu vyrábajú.

S novou generáciou sa vracia vzduchové pruženie na oboch nápravách.

Zo všetkých predchádzajúcich 3 generácií predali 2,2 milióna kusov. Najnovšia generácia narástla vo všetkých rozmeroch, rázvor o 42 mm na 2 975 mm, dĺžka o 36 mm na 4 922 mm, šírka o 66 mm na 2 004 mm a výška o 19 mm na 1 745 mm. Dizajnovo nepôjde o žiadnu revolúciu, veľkou zmenou sú predné ľadvinky, ktoré sú takmer spojené a hlavne väčšie než kedy predtým na akomkoľvek BMW. Predné svetlá sú sériovo fullLED, za príplatok s laserovým diaľkovým režimom.

Nová X5-ka bude tretím BMW, ktoré dostane do ponuky laserové svetlomety.

Zadné tvary ponúkajú vyššie umiestnené svetlomety, tie sú tiež z LED. Automobil bude stáť v sérii na 18-palcových diskoch, výbava xLine začína na 19-palcových, M Sport na 20-palcových a za príplatok sú dostupné až 22-palcové. V interiéri nájdeme plne digitálne prístrojový panel, v sérii sú tiež elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá.

Za príplatok je dostupná elektronická uzávierka zadného diferenciálu, natáčanie zadných kolies alebo adaptívne vzduchové pruženie na oboch nápravách. To bolo dostupné v prvej generácii, opäť sa vracia a doháňa náskok Mercedesu. Svetlú výšku môže nastavovať vodič, pri rýchlosti nad 138 km/h sa automaticky zníži o 20 mm.

S novým BMW X5 príde do predaja aj kľúč BMW Digital Key, ktorý umožní odomykať a zamykať vozidlo pomocou NFC. Na odomknutie a zamknutie auta vám tak bude stačiť telefón s touto funkciou, pre bezproblémové naštartovanie stačí vložiť telefón do držiaka na bezdrôtové nabíjanie. To je znak pre naštartovanie motora.

Volič prevodovky a jeho okolie je voči predchodcovi zmenené.

Ponuka zážihových motorov začína na xDrive 40i s trojlitrovým preplňovaným šesťvalcom s 250 kW (340 k) a 450 Nm. Verzia xDrive 50i využíva preplňovanú 4,4-litrovú zážihovú V8 s 340 kW (462 k) a 650 Nm. Ponuka vznetových motorov začína na trojlitrovom radovom šesťvalci xDrive 30d, ktorý ponúka 195 kW (265 k) a 620 Nm. Silnejšia verzia xDríve M50d so 4 turbodúchadlami má 294 kW (400 k) a 760 Nm. Všetky motory spĺňajú normu Euro 6d-Temp a sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Novinka príde na trhy v priebehu novembra 2018.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov