Z predchádzajúcich dvoch generácii predalo BMW viac ako 443-tisíc vozidiel. To je na okrajovú kategóriu áut slušné číslo a preto niet divu, že BMW s novou X6 generácie G06 plánuje pokračovať v úspechoch predchodcov. Bude to však mať ťažšie, ako kedy predtým.
Medzigeneračne nová X6-ka narástla o 26 mm na dĺžku (4 935 mm) a aj na šírku o 15 mm (2 004 mm). Je však nižšia o 6 mm (1 696 mm). Rázvor natiahli na skutočne veľkorysých 2 975 mm ( o 42 mm viac ako predchodca). Po dizajnovej stránke napríklad upútajú predné „ľadvinky“, ktoré sú spojené. Nie je to však nič strašné, spojenie stále rozdeľuje samotné vetracie otvory a štýl „ala“ KIA ani tu ešte nie je. Keď už ich spomínam, BMW X6 prichádza s novinkou, ktorú doteraz nemalo sériovo žiadne BMW.
Mriežky chladiča totiž môžu byť podsvietené, funguje to automaticky pri odomknutí a zamknutí alebo ho aktivujete aj manuálne. Pamätám si na dobu, keď Mercedes-Benz ponúkal podsvietené logo v maske chladiča a tento trend pokračuje ďalej.
V sériovej výbave nechýbajú LED svetlá, za príplatok samozrejme rozšíriteľné o laserové moduly. V sérii sú autá na 19-palcových diskoch, za príplatok však BMW nainštaluje aj 22-palcové disky (samozrejme, výkonnejšie varianty majú 21-palcové disky v základe).
V ponuke budú dve verzie, xLine a M Sport. Asi netreba rozoberať, ktorý bude orientovaný viac na športové vlastnosti a dizajn. Interiér kopíruje súrodenca s názvom X5 generácie G05, tu sa toho veľa nezmenilo. Rozdiel bude v posede na zadných sedadlách, keďže tu sa už bude strecha výraznejšie zvažovať. Množstvo príplatkových prvkov od panoramatickej strechy cez sklenené povrchy až po soundsystem Bower and Wilkins vám zaručene spríjemnia cestu.
Pri rozdelení línií je to nasledovné. Verzia xLine má matné lamely obličiek, ochranu spodnej časti a orámovanie okien lešteným hliníkom. K tomu je tu pár chrómových prvkov. Športovejšie ladená M Sport verzia má vo farbe auta lakované lemy blatníkov alebo bočné prahy. K dispozícii má tiež M sport brzdy alebo adaptívne pruženie Adaptive M.
Benzín aj s V8
Za príplatok bude možné vzduchové pruženie na oboch nápravách. Na výber budú 2 zážihové a jeden vznetový motor. Základ zážihovej ponuky je verzia xDrive40i s radovým trojlitrovým šesťvalcom a 250 kW (340 k). Vyššie je preplňovaná 4,4-litrová V8 vo verzii M50i s 390 kW (530 k) a zrýchlením na 100 km/h za 4,3 sekundy. Neskôr s určitosťou prídu aj M modely.
Vznetové verzie budú najprv dve. Obe majú radový trojlitrový šesťvalec. Slabšia xDrive30d má 195 kW (265 k) a zrýchlenie na 100 km/h za 6,5 sekundy. Silnejšia M50d má 294 kW (400 k) a zrýchlenie na 100 km/h za 5,2 sekundy. Všetky motory sú kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom xDrive.
Pre lepšiu dynamiku je tu M uzávierka zadného diferenciálu, ktorá prispeje k lepším jazdným zážitkom. K dispozícii je aj paket xOffroad, ktorý pridáva funkciu vyrovnávania otáčok medzi pravým a ľavým zadným kolesom pri nedostatočnej priľnavosti. Týmto obmedzuje zbytočné pretáčanie kolies. Uvidíme, čo to spraví pri teste na našich rolleroch. Okrem toho obsahuje balík aj vzduchové pruženie alebo ochranu podvozka.
K dispozícii je aj množstvo asistentov, ako to už poznáme z iných BMW. Od asistenta parkovania je tu aj asistent pre jazdu vzad, keď si systém pamätá posledných 50 m. Vodič tak len pridáva a brzdí, samozrejme aj kontroluje situáciu. Automobil však zaňho zatáča a vyhýba sa prekážkam. Svetová premiéra prebehne na autosalóne vo Frankfurte a do predaja sa dostane v novembri 2019.
Zdroj foto: BMW