Atmosféra alebo turbo?
Je pravda, že veľa ľuďom 2,0 l boxer s 200 koňmi pod kapotou nestačí. Točivé srdce považujú za málo atletické a chceli by niečo viac. Podľa správy by mali novinky dostať väčší 2,4 l motor! Nevieme, či pôjde o atmosférický alebo fúkaný motor. Autoblog špekuluje, že by mohlo ísť o FA24 2,4 l motor z prichádzajúceho veľkého USA crossoveru Subaru Ascent. V ňom ponúkne 260 koní a 375 Nm.
Pri oveľa vyššej hodnote výkonu a krútiaceho momentu sa vnára myšlienka, či čísla „nezabijú“ geniálne vyváženie športových japonských zadokoliek. Vrcholný inžinier Toyoty Tetsuya Tada už v minulosti naznačil, že silnejší/prepĺňaný model BRZ/GT86 môže prísť len v novej generácii a po kompletne „prekopanej“ platforme.
V interview pre CarAdvice hovorí: „Turbo mám rád. Avšak ak prídeme s výkonnejšou prepĺňanou verziou 86ky, potrebujeme zmeniť základnú konfiguráciu tak, aby sme boli s výsledným autom spokojní. Pri turbomotore by sme museli zmeniť rozloženie hmotnosti medzi predkom a zadkom, a to by sa nezaobišlo bez úplne novej platformy.“
Podľa môjho gusta by najvhodnejší bol 2,4 l motor s atmosférickým plnením. Extra výkon a krútiak sa hodí a absencia turba by nemusela znamenať komplet novú platformu. To je len moja špekulácia. :) Aká je tá vaša?
Pieseň budúcnosti
Tetsuya Tada nedal presnú odpoveď a z jeho prejavu nie je zrejmé, či na ďalšej generácii pracujú, alebo nie. Z posledných informácií vyzerá spojenie Subaru a Toyota nádejné a dúfajme, že prinesie ďalšie ovocie. Na strane druhej sa BRZ/GT86 nepredávajú ako teplé rožky, a preto je aj určitá dávka pesimizmu na mieste.
PS: na fotkách je súčasná generácia BRZ / GT86
Zdroj a foto: CrankAndPiston, TopSpeed, AutoBlog, JapanTimes