BYD začal veľký útok na peňaženky európskych motoristov, takže aktuálne vstupuje na nové trhy krajín únie. Týka sa to Slovenska, ale tiež susednej Českej republiky, to ale nie je všetko. Čínska automobilka dokončuje továrne v Maďarsku, Turecku a aktuálne uvažuje aj nad výstavbou tretieho závodu.
Aby toho nebolo málo, značka Build Your Dreams momentálne chystá pre Európu novinku šitú na mieru tunajšej potenciálnej klientely. Zo sedanu Seal 06 s plug-in hybridnými pohonmi totiž odvodila novú karosársku verziu – kombi s dodatkom Travel Edition.
Proti Octavii i 508 SW
Premiéra auta zatiaľ neprebehla, takže s tým „návrhom na mieru“ samozrejme trochu preháňame. Pravdou však je, že v Číne kombíky nie sú príliš obľúbené a to isté sa dá povedať tiež o zvyšku Ázie či Spojených štátoch. Naopak sú mimoriadne žiadané na starom kontinente, na ktorom BYD práve zahajuje spomínanú ofenzívu.
Travel Edition mieri do segmentu, v ktorom momentálne nájdete veľmi úspešnú Škodu Octavia Combi, ale tiež Peugeot 308 SW, Opel Astra ST, ale pravdepodobne „zasiahne“ i väčší Peugeot 508 SW a množstvo ďalších áut.
Atmosféra s elektromotorom
Čínsky konkurent má totiž dĺžku 4850 mm, šírku 1890 mm, výšku 1505 mm a rázvor 2790 milimetrov. Inak povedané je o 152 milimetrov dlhší ako český kombík a vzdialenosťou náprav ho prekonáva o nezanedbateľných 121 milimetrov.
Pod kapotou najlacnejšieho modelu Seal 06 nájdete atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle. Má celkom skromných 101 koní a 126 newtonmetrov, spolupracuje však s elektromotorom naladeným na 163 koní a 210 Nm. S touto výbavou sedan zrýchli z miesta na stovku za 7,9 sekundy a v kombinácii s 10-kilowatthodinovou trakčnou batériou zvládne 60 kilometrov v čisto elektrickom režime.
Druhá možnosť zahŕňa identický spaľovací motor, ten ale spolupracuje so silnejším elektromotorom s výkonom 218 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Viac ponúka aj trakčný akumulátory typu LFP s dodatkom Blade, ktorý má kapacitu 15,9 kilowatthodiny a podľa výrobcu stačí na 90 km bez štartovania štvorvalca.
Mimochodom, oba údaje o dojazde by mali byť podľa metodiky WLTP, v prípade čínskej menej presnej normy CLTC je 80, respektíve 120 kilometrov.
Domáce publikum oslovilo
Či uspeje tiež kombi, je v tomto momente pochopiteľne vo hviezdach. Bude záležať nepochybne hlavne na cene. Na domácom čínskom trhu však sedan funguje. Automobilke BYD sa ho vlani podarilo predať skoro 200 tisíc kusov!
zdroj: Carnewschina