Ochrana dospelých
Ak čakáte zaváhanie, sklameme vás. Oba čínske stroje totiž pri ochrane dospelej posádky získali nadpriemerne dobré hodnotenie. SUV 93 percent a liftback dokonca 96 percent všetkých bodov.
Priložené obrázky s výsledkami jasne ukazujú, že namerané hodnoty modelu ET5 sú takmer dokonalé a navzdory vysokej pohotovostnej hmotnosti skoro 2,2 tony sú predné deformačné zóny navrhnuté tak, aby pohltili značnú časť energie druhého auta a neohrozovali jeho posádku.
Ešte o niečo ťažšie EL7 dopadlo v tomto smere nepatrne horšie, navyše snímače zaznamenali vyššie preťaženie krčnej chrbtice cestujúcich na zadných sedadlách pri náraze zozadu, stále však išlo o hraničnú hodnotu, takže za chybu to považovať nemôžeme.
Ochrana detí
Ešte lepšie výsledky boli namerané pri ochrane detí. Obe autá získali zhodne 85 percent bodov, pričom za samotné nárazy a hodnotenie preťaženia brali elektromobily Nio plný počet bodov.
Euro NCAP im zrazilo výsledky len preto, že detské sedačky, respektíve detské zádržné systémy sú v autách len na niektorých konkrétnych miestach. Trochu nezrozumiteľne je napísané hodnotenie systému, ktorý stráži, aby v aute neostalo na zadných sedadlách zamknuté dieťa. Komisári uviedli, že „systém nesplnil požiadavky Euro NCAP a nebol hodnotený“, dôvody tohto rozhodnutia však v súhrne chýbajú.
Ochrana chodcov
Žiadne veľké prekvapenie sa v tomto smere nekoná. EL7 získalo slušných 80 percent všetkých bodov a ET5 berie 83 percent. Drobný rozdiel je vcelku logicky spôsobený vysokou stavbou SUV a tým pádom i horšou ochranou chodcov či cyklistov pri prípadnej zrážke.
Kým liftback má celú prednú časť s výnimkou tradične kritických predných stĺpikov relatívne bezpečnú, crossover má pár nebezpečných miest na hrane prednej kapoty a po stranách predných svetiel, v mieste kontaktu s blatníkmi.
Asistenčné systémy
Detailná prehliadka výsledkov elektroniky zameranej na bezpečnosť neukazuje na kritické zlyhanie, s výnimkou jednej konkrétnej veci. Euro NCAP v prípade oboch áut identicky tvrdí, že nemohla posúdiť výkony systému zodpovedného za detekciu vozidiel smerujúcich čelne na EL7 i ET5 a preto mu nepridelila žiadne body.
Opäť ale chýba nejaké zrozumiteľné zdôvodnenie, ktoré by jasne uvádzalo, že príslušný elektronický asistent zlyhal, zaregistroval auto v protismere príliš neskoro alebo že systém vykazoval nekonzistentné výsledky. Nič také sme v hodnotení Euro NCAP nenašli a určite by stálo za vedieť viac.
zdroj: Euro NCAP