Uvedené fakty dajú tušiť, že nové Clio dokáže pasažierom ponúknuť ešte viac miesta, lepší jazdný komfort a môže byť akceptovateľným spoločníkom bez veľkých kompromisov aj na dlhé cesty a výlety. Novinka Renaultu prináša novú tvarovú identitu, ktorej hlavnými črtami majú byť jednoduchosť, zmyselnosť a hrejivosť. Multimediálnou ponukou zaznamenáva Renault prelomový pokrok. Mnoho komfortných a bezpečnostných prvkov je súčasťou základnej výbavy, pričom v ponuke sú možnosti cenovo dostupnej personalizácie v miere pre Renault doteraz nevídanej. Nové Clio si zakladá na jazdných vlastnostiach vďaka zníženiu ťažiska o 47 mm, značne väčšiemu rozchodu p/z (34 a 36 mm), komforte vylepšeného šasi a motormi, ktoré sú lídrami v oblasti spotreby (najúspornejší 3,6 l/100km).


Priestranný interiér dopĺňa veľký kufor objemu 300 l. Môže sa pochváliť najlepšou úrovňou aktívnej aj pasívnej bezpečnosti, pričom bolo ocenené 5 hviezdičkami v nárazových testoch Euro NCAP (podľa nového prísneho hodnotenia). 5 dverová verzia je už v predaji, v prvom štvrťroku majú prísť aj Clio Grandtour (kombi) a prekvapivo hneď aj najostrejšia verzia Clio R.S. Cena základného modelu Authentique je sympatických 9 200 €. Bohatšia výbava Expression ide od 10 400 €, najbohatšia výbava Dynamique je za 11 000 €, no aj tá ponúka voliteľné príplatky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Clio IV Renaultu prináša novú tvarovú identitu



Nové Clio je prvým typom, ktorý nesie znaky dizajnovej renesancie inšpirovanej Laurensom van den Ackerom. Jej cieľom je zobrať štýl a emócie konceptov značky a preniesť ich do sériových modelov. Nové Clio tento cieľ spĺňa. „Nový Renault Clio bol navrhnutý ako kus zmyselnej skulptúry, ktorá stimuluje túžbu. Podobne ako svaly, jeho krivky vyjadrujú dynamizmus vyžarovaný našim konceptom DeZir. Žiadne ukvapené či agresívne uhly, iba objemné krivky, ktoré vás nútia chcieť sa ich dotknúť.“ Laurens van den Acker, Riaditeľ Design Renault.„Jednoduchý, zmyselný a hrejivý: toto sú tri slová, ktoré definujú dizajn Nového Clia – presne ako tomu bolo v prípade konceptu DeZir. Nie je to žiadna náhoda, keďže tieto dve vozidlá navrhol rovnaký tím ľudí. Nové Clio je päťdverové rodinné auto so štýlom trojdverového, a je celé o vášni.

Clio bude možné odlíšiť aj kerkami :)

Clio bude možné odlíšiť aj kerkami :)


Výbava ktorá poteší


Od uvedenia bude dostupný v 8 farbách karosérie, z ktorých 4 sú celkom nové. Jedna z farieb je osobitá uvádzacia farba, červená Flame Red, ktorá berie inšpiráciu z konceptu DeZir. Základná verzia prináša zaujímavé prvky výbavy - výškovo a hĺbkovo nastaviteľný volant, sklopné zadné sedadlá delené v pomere 60/40, elektrické predné okná a zrkadlá, bezkľúčový vstup, štartovanie, rádio s Bluetooth pripojením nie len na hovor, ale aj prehrávanie hudby a v neposlednom rade Renault Bass Reflex systém, ktorý má aj pri použití malých repro vo dverách zhutniť zvuk v oblasti nízkych frekvencií.


V ponuke je aj 7" (18 cm) dotykový displej Media Nav zahŕňa navigáciu Nav N Go s 2D alebo 3D (vtáčia perspektíva) zobrazením. USB port a špeciálne webové rozhranie robia aktualizovanie máp NAVTEQ jednoduchým. Parkovacia kamera dostupná s multimediálnym systémom Media Nav v strede zadného loga Renault. Obraz premieta na multimediálnej obrazovke a zobrazuje dynamického grafického pomocníka, ktorý sa mení v závislosti od natočenia volantu. Táto funkcia je spojená so zadnými parkovacími senzormi, ktoré upozornia vodiča, keď sa blíži k prekážke, zrýchlením frekvencie varovného tónu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov


Príkladná bezpečnosť a 3-blik


Skoro všetky motory dostupné pre Nový Renault Clio vybavené systémom hill start assist – asistent rozjazdu do kopca. Keď vodič v kopci pustí brzdový pedál, systém prepojený s ESP podrží vozidlo 2s bez pohybu, pričom umožní vodičovi rozbehnúť sa bez toho, aby sa najprv cúval. Každá verzia je vybavená stabilizáciou ESC, trakčnou kontrolou ASR, ABS s asistentom núdzového brzdenia BAS, ako aj priamejším elektronicky posilňovaným riadením s premenlivým pomerom, ktoré zabezpečuje úroveň agility oceniteľnú najmä v zastavaných oblastiach. Štandardný zoznam výbavy taktiež zahŕňa tempomat s obmedzovačom rýchlosti a konečne, podobne ako aktuálny Mégane má aj nové Clio konečne aktívnu funkciu trojbliku.


Renault sa pri návrhu Clia zaviazal dosahovať veľmi vysoké štandardy aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Dnes sú hodnotenia EuroNCAP založené na štyroch základných kritériách, konkrétne ochrana dospelých, detí a chodcov, plus bezpečnostné systémy.  Ďalšia zmena značí, že vozidlá sú hodnotené na základe výsledkov základných verzií (tzn. najmenej vybavené v oblasti bezpečnostných prvkov). Aj napriek novej vyhodnocovacej procedúre dosiahlo Nové Clio pri testoch EuroNCAP maximálny počet päť hviezdičiek.

Pasívna bezpečnosť na 3 frontoch

Ochrana dospelých: zosilnená štruktúra, vysokovýkonné predné airbagy, pozdĺžne airbagy pre hlavu a trup, tlakový senzor na zistenie hroziaceho nárazu, bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu (predpínače sú určené len pre predné sedadlá), bezpečnostné opierky hlavy, oddelenie batožiny a „Fix4sure“ predné a zadné sedadlá proti podšmyknutiu.

Ochrana detí : trojbodové úchyty Isofix pre tri detské sedačky (sedačky je možné umiestniť na sedadlo spolujazdca, alebona krajné zadné sedadlá) a štyri homologované úchyty bezpečnostných pásov.


Ochrana chodcov: Od začiatku obsahoval dizajn niekoľko vlastností, ktoré majú minimalizovať riziko poranenia pri náraze, najmä v oblasti hlavy, nôh a bokov. Spodok predného nárazníka je dostatočne pevný, aby sa zabránilo jeho ohybu v oblasti kolien, ale má mäkšiu vrchnú časť pre zníženie rizika poranenia nôh. Kapota a predný panel boli navrhnuté tak, aby znížili rozsah poranení hlavy a bokov, zatiaľ čo koreň čelného skla a prístrojovej dosky boli dizajnované na minimalizovanie pravdepodobnosti porezania v prípade nárazu hlavy.

Všetky verzie štandardne obsahujú:
• ESP (Elektronický Stabilizačný Program)
• ABS
• Asistent núdzového brzdenia
• Všetky verzie sú vybavené tempomatom s obmedzovačom rýchlosti

Nový koncept má aj prístrojový panel

Nový koncept má aj prístrojový panel


Praktickosť

Clio je už bezkľúčovým autom s elektronickou kartou (v závislosti od výbavy), ktorá zamkne a odomkne dvere a umožní naštartovať motor bez toho, aby musel vodič vytiahnuť kartu z vrecka, tašky,peňaženky či kabelky… Všetky verzie Nového Clia prichádzajú s výškovo aj hĺbkovo nastaviteľným volantom. Dlhý zoznam štandardného vybavenia je zakončený elektrickými, vyhrievanými spätnými zrkadlami a elektrickými prednými oknami.

Pasažieri môžu ťažiť z množstva odkladacích priestorov po celej kabíne:
• odkladací priestor pred radiacou pákou,
• veľký 7 litrový kastlík kam sa dá odložiť aj 1,5 litrová fľaša,
• 1,2 litrová schránka nad kastlíkom,
• 2 držiaky nápojov a ďalšie priestory pre malé predmety medzi sedadlami,
• schránka v prednej lakťovej opierke (voliteľná výbava)
• vo dverách kôš schopný pohltiť až 1,5 litrovú fľašu.

Nové Clio IV je u nás v predaji od konca októbra. V ponuke bude v 5 dverovej verzii a na jar 2013 aj ako kombi Clio GrandTour. 3-dverový model sa do výroby nedostane, tiež nemožno rátať ani s kabriom. Sedan v podobe novej generácie Thalie o niekoľko rokov vylúčený nie je... :)


Dízle dCi dopĺňa nová generácia 3 valcov TCe

Nové Clio má obnovenú ponuku benzínových a dieselových motorov. Najväčšou novinkou sú 0,9 litrové trojvalce s turbom Energy TCe 90 a TCe 120 (k dispozícii neskôr). Kombinujú zvlášť nízku spotrebu s dobrou odozvou. Revidované dieselové motory Energy dCi pokúšajú rekordy v spotrebe. Základ ponuky benzínových motorov budú tvoriť malé, turbom prepĺňané agregáty. V ponuke budú dve objemové verzie, ktoré bude odlišovať aj max. výkon a krútiaci moment. Mimoriadne malé turbo menšieho trojvalca s objemom 0,9l s rýchlou odozvou v nízkych otáčkach s 90% sily už od 1 650 ot. Slabší ponúkne 66 kW (90 k) pri 5 250 ot a 135 Nm pri 2 500 ot.

Výkonnejší 1,2 litrový štvorvalec TCe 120 bude spojený so 6-stupňovou dvojspojkovou samočinnou prevodovkou EDC (Efficien Dual Clutch). Jeho parametre sú na úrovni (a lepšie) ako má atmosférická 1,6 ka. Max. výkon 88 kW (120 k) dopĺňa 190 Nm pri 2000 ot. Prevodovka EDC bude neskôr dostupná aj pre verziu TCe 90.

Dízlová voľba by mala byť pre väčšinu klientov jednoznačná. Nový dCi 90 rozšíril rodinu motorov Energy predstavením novej 90 koňovej verzie motora 1.5 dCi, ktorá je vybavená systémom Stop&Start. Štvorvalec ponúka 66 kW (90 k) pri 4000 ot a 220 Nm od 1750 ot. Clio prichádza s radom efektívnych riešení navrhnutých tak, aby pomohli vodičovi znížiť spotrebu pohonných hmôt:
• „Eko“ režim tlačidlom na prístrojovej doske upraví výkonové charakteristiky vozidla a zníži spotrebu až o 10%,
• Driving Style Indicator ukazovateľ štýlu jazdy na prístrojovom paneli (zelený, žltý, oranžový) a Gear Shift Indicator (GSI – asistent prehadzovania rýchlostí) pomáhajú vodičovi upraviť štýl jazdy za účelom zníženia spotreby.


Nápravy


Predné odpruženie typu MacPherson je prepojené s pravouhlým priečnym trojuholníkovým ramenom s dvojitým puzdrovým uchytením. Tuhý pomocný rám zaručuje agilné jazdné vlastnosti a taktiež zlepšuje precíznosť riadenia.Zadné odpruženie sa skladá z programovane deformovateľnej torznej priečky s oceľovými pružinami. Pre optimalizáciu stability v zákrutách je sem zabudovaný priečny skrutný stabilizátor, pričom efektívne pohlcovanie rázov je uľahčené dorazmi, ktoré sú teraz
vyrobené z polyuretánu.


Vnútri

Kabína so štedrými proporciami obsahuje zariadenie na nastavenie výšky vodičovho sedadla v rozmedzí až do 70 mm, čo len prízvukuje, aká veľká pozornosť bola venovaná maximalizácii komfortu. Volant je taktiež výškovo aj hĺbkovo nastaviteľný. Batožinu je možné si odložiť v priestrannom kufri, ktorého objem je 300 dm3 (VDA), čo je zlepšenie o 12 dm3 oproti Cliu III.


100 kg diéty aj vďaka výrazne menšej nádrži

Nové Clio je približne o 100 kg ľahšie než predchodca vďaka optimalizácií niekoľkých oblastí:
• oceľ s vysokým limitom elasticity (VHEL) pre hlavnú štruktúru karosérie,
• zadné veko kufra z termoplastu (polypropylén), čo šetrí 3 kg a prospieva spotrebe paliva
• zmenšenia nádrže z 55 l na 45 l. Nemá vďaka nižšej spotrebe dopad na dojazd.
• optimalizovaná hmotnosť komponentov (bez ovplyvnenia ich výkonu), vrátane kolies, výfukového systému, úchytov motora, dorazov dverí, priečny článok palubnej dosky, podlahy, priečneho skrutného stabilizátora (teraz je obnažený), hriadeľov a izolácie palubnej dosky (teraz obsahuje tri vrstvy materiálu).