Je veľkou hanbou Slovenska, že za štvrť storočia si nedokážeme spojiť diaľnicou dve najväčšie mestá, ktoré sú od seba ledva 400 km! Hlavne, že chceme byť v "jadre a v rýchlejšej" Európe. Sme všetkým na smiech a sami sebe pre plač!
Financie na výstavbu diaľnic podľa poslanca Smeru-SD a predsedu Trenčianskeho kraja Jaroslava Bašku v štátnom rozpočte nie sú. Počujete správne. Nie sú! Do značnej miery je to aj logické, keďže sú tu za tie roky systematicky rozkradnuté miliardy eur! Eurofondy, ktoré sú určené do r2020 sú už prakticky vyčerpané. "Je tu asi iba jedna možnosť, urobiť niečo s ústavným zákonom o dlhovej brzde," konštatoval Baška v parlamente k návrhu uznesenia o uvoľnení dlhovej brzdy, a to práve na výstavbu nových diaľnic.
Baška je rád, že sa na pôde parlamentu vôbec otvorila debata o možnej úprave zákona o dlhovej brzde. Podľa neho nie je správne, že Slovensko by malo mať systém, či mechanizmus na financovanie diaľnic, ale aj na ďalšie nečakané udalosti a príležitosti, nie iba na cestné projekty.
Baška je podľa jeho vlastných slov veľmi rád, že sa debata o budúcej úprave zákona o dlhovej brzde otvorila.
Kritiku opozície o predraženosti diaľnic (niekedy až 4x!) rázne odmietol. "Dajte trestné oznámenia, či už na políciu, alebo na prokuratúru, nech to prešetria," adresoval opozičným poslancom. Podľa opozície nie je vôbec nutné uvoľňovať dlhovú brzdu na výstavbu diaľnic. "Peňazí je dosť," zdôraznil Eduard Heger (OĽaNO). Poukázal tým na možnosť čerpať financie aj z rozpočtu na úkor dlhu, a to dovtedy, pokým by nenarazila na limity zákona o dlhovej brzde.
Poslanec SaS Miroslav Ivan dodal, že uvoľňovanie dlhovej brzdy nie je potrebné, pretože diaľničné projekty nie sú dokonca vôbec pripravené. Nie je tak čo stavať. Nie je to smutné? Priam ma až dvíha zo stoličky. "Na čo to teraz predkladáte, o čom sa bavíme?" kládol otázky Ivan. Ministerstvo dopravy (MD SR) podľa neho nemá pripravené projekty, aby v horizonte 3-4 rokov vyhlásilo výberové konania na výstavbu diaľnic. Vraj chýba aj konkrétna stratégia výstavby diaľnic. "Ministerstvo dopravy nevie, čo chce urobiť prvé, druhé, tretie v poradí. Nevie, ktorú infraštruktúru má za prioritnú, či je to cesta, alebo železnica," opísal Ivan. Odblokovať dlhovú brzdu teraz vôbec nedáva zmysel! A Slovensko ak nespí, tak chradne...
Zdroj: Teraz