Kým Škoda nedávno odhalila špeciálne pre indický trh vyvinutý malý crossover Kylaq poháňaný spaľovacím motorom, domáci automobilový koncern Mahindra & Mahindra rúbe trochu vyššie.

Firma predstavila dvojicu elektrických kupé-crossoverov s trochu nudným označením BE 6e a XEV 9e, ale na druhej strane tiež zaujímavým futuristickým vzhľadom. Obe autá vyzerajú aj kvôli zapusteným vonkajším kľučkám dverí a diódovým svetelným podpisom ako koncepčné štúdie, v skutočnosti ale máme pred sebou sériové modely, ktoré dorazia k indickým dílerom v roku 2025.

BE i XEV majú identický rázvor 2775 milimetrov, ale mali by patriť do odlišných segmentov kvôli rozdielu v dĺžke takmer 42 centimetrov. Kratší je prvé z uvedených vozidiel, má 4371 mm, šírku 1907 mm a výšku 1627 mm. „9e“ je pre zmenu dlhé 4790 mm, o dva milimetre užšie a zároveň o 63 mm vyššie.

BE 6e má interiér údajne inšpirovaný bojovými stíhačkami, v každom prípade ale ponúka dvojicu obrazoviek s uhlopriečkou 12,3 palca, ktoré spolupracujú pri zobrazovaní dát s head-up displejom s rozšírenou realitou. Ambientné osvetlenie vzdialene pripomína dizajn techniky z filmu Tron a dvere sa otvárajú nylonovými pruhmi s nápismi „pull to open“.

Praktickejšie zameraných motoristov by potom mohol zaujímať základný objem batožinového priestoru 455 litrov, pričom pod prednou kapotou nájdu ďalšiu 45-litrovú schránku.

Väčší XEV 9e má dokonca trojicu 12,3-palcových displejov, osvetlenú panoramatickú strechu, audiosystém Harman Kardon so šestnástimi reproduktormi s Dolby Atmos a jeho natiahnutý zadný previs zároveň znamená, že jeho kufor narástol na 665 litrov. A väčší je tiež ten vpredu, má 150 litrov.

Mahindra pre tieto vozidlá vyvinula novú platformu INGLO, ktorá má v základe poháňané zadné kolesá s päťprvkovým zadným zavesením, adaptívne tlmiče a brzdový systém „po drôte“ brake-by-wire.

V závislosti na výbave môžete mať elektromotor s výkonom 231 alebo 286 koní, pričom v ostrejšej verzii auto zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 6,7 sekundy.

Batérie typu LFP majú kapacitu 59, respektíve 79 kilowatthodín. Tá väčšia by mala modelu XEV 9e poskytnúť dojazd 533 kilometrov, menšiemu a o čosi ľahšiemu BE 6e zase 550 kilometrov. Bez ohľadu na použitý akumulátor vozidlá zvládnu maximálny nabíjací výkon 175 kW a z 20 na 80 percent dostanete články za menej ako 20 minút.

Nové indické elektromobily by mali byť schopné využívať softvér podporený umelou inteligenciou, ktorý beží s podporou šiestej generácie GPU Adreno a čipov Qualcomm Snapdragon 8295. Do bezpečnostnej výbavy noviniek patrí sedem airbagov, ADAS s čiastočne autonómnym riadením Úrovne 2, 360-stupňového kamerového výstupu, ale tiež sledovanie slepých uhlov a dokonca diaľkového parkovania.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Mahindra