Aktualizované 14.00: Porsche zverejnilo tlačovú správu, ktorá potvrdzuje nižšie uvedené údaje...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Asi by sme vás mali pre istotu ešte raz upozorniť, že v čase prípravy tohto článku Porsche na svojich stránkach oficiálne informácie o novom elektrickom Macane ešte nezverejnilo.

Aj preto je nutné brať nasledujúce dáta s istou rezervou, respektíve bez záruky a samozrejme počítajte s tým, že ich po svetovej premiére (naplánovanej na dnešný deň) ešte raz pre istotu skontrolujeme a zrevidujeme. Vyzerá to ale, že na stránke The Sunday Times vychádzali z továrenských údajov a veľké úpravy nebudú nutné. Čo Macan na baterky ponúkne?

V prvom rade úplne novú platformu PPE (Premium Platform Electric), takže základy nového menšieho SUV sú významne iné, ako v prípade modelu Taycan.

Už slabší Macan 4 dostane (ako naznačuje aj jeho meno) dva elektromotory a tým pádom aj pohon všetkých kolies. Dvojica jednotiek vyprodukuje maximálnych 300 kilowattov, teda 408 koní a 650 newtonmetrov, ktoré dovolia novému Porsche vystreliť z miesta na stovku za 5,2 sekundy a elektronika zastaví jeho rozlet na hranici 220 kilometrov za hodinu.

Výkonnejší Macan Turbo dostane 639 koní a až 1130 Nm, čo z neho robí o triedu rýchlejší stroj. Jeho šprint z 0 na 100 km/h má trvať len 3,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť má posunutú na 260 kilometrov za hodinu.

Obe autá dostanú trakčnú batériu s celkovou kapacitou 100 kWh, pričom využiteľných bude 95 kilowatthodín. To by malo Macanu 4 stačiť na dojazd 613 kilometrov a výkonnejší Macan Turbo v zásade veľmi nezaostáva. Jeho akčný rádius je podľa metodiky WLTP v priemere 591 kilometrov.

Platforma PPE využíva 800-voltovú architektúru, takže pri optimálnych podmienkach a s dostatočne výkonnou nabíjačkou s jednosmerným prúdom by ste mali batériu dostať z 10 na 80 percent v priebehu 21 minút (výkonom 270 kW).

Pokiaľ ide o dizajn, viac vám prezradí galéria s fotografiami, je ale zjavné, že sa návrhári nechali v niektorých detailoch inšpirovať Taycanom. Týka sa to hlavne predných i zadných svetiel a mali by sme dodať, že výsledok je mimoriadne efektívny. Aj keď máme pred sebou vysoké SUV s veľkou čelnou plochou, má veľmi nízky koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,25.

Elektrický Macan v porovnaní so súčasným modelom (ktorý bude naďalej predávaný súbežne s novinkou) opäť narástol. Konštruktéri napríklad predĺžili rázvor náprav o 86 mm na výsledných 2893 milimetrov, takže v interiéri by malo byť, minimálne v pozdĺžnom smere, viac miesta. A podarilo sa zväčšiť tiež batožinový priestor – zo 458 na 540 litrov, navyše pod prednou kapotou nájdete ďalší prídavný kufor s objemom 84 litrov.

Keď už sme načali kabínu, mali by sme dodať, že elektrický Macan síce bude spoliehať hlavne na digitálne rozhranie, ale stále si ponechal v rozumnej miere aj fyzické tlačidlá. Napríklad ventilácia, respektíve klimatizácia sa stále ovláda „analógovo“.

Vplyv Taycanu je viditeľný predovšetkým vo voľbe informačných a ovládacích obrazoviek. Digitálny je prístrojový panel (12,6“) a samozrejme aj hlavný dotykový displej s uhlopriečkou 10,9 palca a rovnako veľký samostatný panel pred spolujazdcom.

A ešte pád detailov k podvozku... Nový Macan 4 bude štandardne postavený na oceľových pružinách a pasívnych tlmičoch, ktoré za príplatok bude možné vymeniť za aktívne ovládané jednotky PASM (Porsche Active Suspension Management) a doplniť ich dokonca vzduchovým odpružením. Vzduch a aktívne tlmiče budú pre Turbo naopak v sérii a rovnako i systém aktívneho vektorovania krútiaceho momentu, ktorý pomôže s dynamikou v zákrutách.

K voliteľným prvkom bude patriť aj systém aktívneho riadenia kolies zadnej nápravy, ktorý ich dokáže natočiť v oboch smeroch o 5 stupňov a zmenšiť tým polomer otáčania na 11,1 metra. Mimochodom, nové elektrické Porsche Macan by malo zvládnuť brzdené prívesy s hmotnosťou 2000 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: The Sunday Times Driving cez MacanEVowners