Hovoríme o Ferrari, tak by sme mohli asi začať najprv o pohone. Ostáva naďalej hybridný, konštruktéri ho však posunuli na novú úroveň. Dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalcový motor s uhlom rozovretia 120 stupňov v kombinácii s elektromotorom teraz produkujú až 880 koní, teda o 50 viac v porovnaní so štandardným prevedení.
Celkovo 37 koní pripadá na spaľovaciu jednotku, ktorá dostala titánové ojnice, zosilnené piesty a odľahčený kľukový hriadeľ. Nová riadiaca jednotka pracuje s modifikovanou mapou a nové sú dokonca turbodúchadlá a chladenie, takže trojlitrová V6 produkuje 700 koní a 755 newtonmetrov (to je + 15 Nm pri znížených otáčkach za minútu z 6250 na 6000).
Silnejšie sú obe jednotky
Elektromotor umiestnený medzi šesťvalcom a prevodovkou v novom režime Extra Boost poskočil zo 167 na 180 koní, krútiaci moment ostal na úrovni 315 Nm. Zvýšenie výkonu však pomohlo prepracovať stratégiu radenia osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá je odteraz schopná preskakovať medzi jednotlivými stupňami rýchlejšie.
Súčasťou spomínaného chladenia je nový predný nárazník s väčšími otvormi pre chladiaci vzduch, väčšie kanály vedľa svetiel, nová predná kapota či zvislé rebrá nad zadným nárazníkom i bočné krídelká v tvare L, ktoré v synergii so zadným aktívnym spojlerom generujú o niečo väčší prítlak.
Lepšia aerodynamika a účinná dieta
Táto časť zadnej aktívnej aerodynamiky sa stará o zlepšenie stability zadnej časti auta pri vysokých rýchlostiach, a aby sme nezabudli, dizajnéri upravili tiež vetracie otvory v podbehoch predných kolies a kryt motorového priestoru. Výsledkom je o 20 percent zvýšený prítlak.
Okrem titánových komponentov motora, nemalého počtu skrutiek z rovnakého materiálu a výfuku sa o zníženie hmotnosti postarali tiež uhlíkové kompozity. V prípade transformácie GTS na Speciale A sa konštruktérom podarilo zredukovať váhu o 50 kg a základné Speciale je v porovnaní s GTB ľahšie dokonca o 60 kg!
Podvozok o pár milimetrov bližšie k asfaltu
Ferrari hovorí, že zamestnanci zdokonalili elektronické ovládanie podvozka, ktorý je znížený o 5 mm a všetky systémy pracujú s novou verziou softwaru. To všetko sa postaralo napríklad o redukciu náklonov v zákrutách až o 13 percent. A aby autá mohli využiť tento potenciál, dostali špeciálne vyvinuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.
Téma „redukcia hmotnosti“ sa odrazila aj v kabíne, kde nájdete väčšie množstvo karbónu a alcantary, ale podarilo sa tiež obmedziť počet použitých komponentov, takže napríklad kľučky dverí sú teraz integrované priamo do výplní.
A dynamika? Verzie Speciale zvládnu šprint z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, o desatinu rýchlejšie v porovnaní so štandardom. A na dvojnásobku ste za rovných sedem sekúnd, o 0,3 sekundy skôr.
Ferrari ako obvykle ceny svojich modelov nezverejňuje a to platí aj pre Speciale a Speciale A. Ale mali by ste vedieť, že si okrem výberu laku môžete na karosériu nechať nastriekať dva biele „rýchle“ pruhy a štartovné číslo od 00 do 99.
zdroj: Ferrari