Na zákazkovú výrobu karosérií dnes už nie sme veľmi zvyknutí, boli však doby, kedy iným spôsobom autá prakticky ani nevznikali. Práve k vývoju a stavbe unikátov sa pred pár rokmi vrátilo Ferrari, aby urobilo radosť a samozrejme zároveň adekvátne „podojilo“ svojich najlepších zákazníkov, ktorí si niečo také môžu dovoliť.

Vďaka tomuto programu existujú chuťovky, ako je SP12 EC hudobníka a skladateľa Erica Claptona, ďalej model SP38 Deborah, SP1, F12 TRS, F12 SP America, P540 Superfast Aperta, SP FFX, 612 GTS Pavesi, Superamerica 45, SP 275 RW Competizione a množstvo ďalších. A na rovnakom princípe vznikol aj najnovší prírastok s menom, ktoré neznie veľmi taliansky.

Jedinečná (čítajte jednokusová) novinka dostala označenie BR20 a ako je zvykom, nemáme poňatia, koľko stojí, alebo pre koho bola vyrobená. S výnimkou spomínaného britského gitaristu a speváka zákazníci o popularitu tohto typu z pochopiteľných dôvodov veľmi nestoja. Čo však vieme, je to, aké má technické základy.

Pre niekoho môže byť prekvapivé, že Ferrari postavilo zákazkové auto na základoch už nevyrábaného modelu GTC4Lusso, vysvetlenie je ale pomerne jednoduché. V prvom rade je rozumné uvedomiť si, že s dostatočným počtom núl na konte sa dajú otvoriť už i neexistujúce dvere, ak si môžete dovoliť nechať ich znovu postaviť. A pravdou tiež je, že vývoj BR20 začal ešte vo chvíli, keď sa známy „lovecký kombík“ ešte vyrábal.

O možných zmenách na motore nič nevieme, preto budeme predpokladať, že nové kupé je poháňané atmosférickým dvanásťvalcom F140 ED, ktorý sa vyrábal v rokoch 2016 až 2020. Počet postavených kusov nie je známy, ale má 6,3 litra (pri vŕtaní 94 mm a zdvihu 75,2 mm), maximálny výkon 690 koní pri 8000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 700 Nm pri 5750 ot./min.

Dokonalé Gran Turismo

V12 je spárovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, predovšetkým ale patentovaným pohonom oboch náprav 4RM Evo (s výkonom odoberaným pre predné kolesá priamo z kľukového hriadeľa), ktorý bol prvýkrát predstavený v modeli FF. A aby tej pokročilej a na Ferrari menej obvyklej techniky nebolo málo, GTC4Lusso malo navyše aj systém riadenia kolies oboch náprav spadajúci pod technológiu súhrnne označovanú ako 4RM-S.

To všetko má teraz BR20 a navyše k tomu i dizajn, ktorý je inšpirovaný historickými modelmi z 50. a 60. rokov minulého storočia, s drobnými odkazmi na Ferrari 410 Superamerica či 500 Superfast. Zaujímavé tiež je, že auto je vďaka väčšiemu zadnému previsu dlhšie, čo kompletne zmenilo jeho proporcie. Lusso by pod jeho karosériou s nádherným profilom hádal len málokto.

Jeho tvary vám popisovať nebudeme. To by bolo zbytočné. Takže vás len upozorníme na pozoruhodne spracované zadné „plávajúce“ stĺpiky vzdialene podobné tým na Ferrari 599 GTB, 20-palcové (zrejme z jediného kusa hliníka frézované) disky, zadné svetlá čiastočne vypožičané z modelu 812 Superfast a úchvatne vyzerajúci interiér čalúnený hnedou kožou.

Práve kabína nám čiastočne odhaľuje pôvod neznámeho majiteľa, respektíve fakt, že auto by malo jazdiť na cestách s bežnou pravostrannou premávkou, keďže má volant vľavo. Aj preto asi môžeme vylúčiť Veľkú Britániu, Japonsko či Indiu. Nemenej zaujímavé je, že vlastník nechal vyhodiť pôvodné zadné sedadlá a namiesto nich si nechal vytvoriť poličku pre batožinu, podobných prepracovaných detailov si však určite všimnete viac, ak sa pozriete do galérie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov