Hovorí sa, že keď niečo vyzerá a chodí ako kačka, pláva a kváka ako kačka, tak to jednoducho bude kačka. Podobne môže Ferrari vykladať, že ich nové Purosangue nie je SUV, ale skrátka... je to SUV. Silné, rýchle, sčasti atypické, ale stále je to SUV.
A prekvapivo nejde o prvé štvordverové Ferrari, ako vám budú tvrdiť niektoré médiá. Keď už, tak je to prvé sériové štvordverové Ferrari. Niekto v tom bude vidieť hranie sa so slovíčkami, ale stačí sa pozrieť na Ferrari Pinin z roku 1980. Bol to koncept postavený – so súhlasom samotného veľkého šéfa – štylistickým štúdiom Pininfarina, nakoniec však Enzo Ferrari jeho sériovú produkciu neschválil.
Aj preto je dosť možné, že sa „Il Commendatore“ momentálne obracia, alebo skôr rotuje v hrobe, s novými trendami ale s pomocou historických odkazov bojovať nemôžete. Podľahlo Bentley, Rolls Royce, Lamborghini, Aston Martin i Porsche. A z tých najznámejších športových či luxusných značiek odolal len McLaren, aj tam je ale (ako naznačujú prvé zvesti) SUV len otázkou času.
Maranellská novinka vstupuje na trh s hliníkovou karosériou (a karbónovou strechou, respektíve kľúčovými časťami z vysokopevnostnej ocele), ktorá má dĺžku 4973 mm, šírku 2028 mm, výšku 1589 mm a rázvor 3018 milimetrov. Je teda trochu menšie ako konkurenčný Urus, a aby sme mali základné čísla kompletné, pridávame suchú hmotnosť 2033 kg, svetlú výšku 185 mm, objem batožinového priestoru 473 litrov a objem palivovej nádrže, ktorá má rovných 100 litrov.
V čom sa Ferrari svojho dedičstva naopak držalo, je technika pod prednou kapotou. Purosangue je totiž poháňané atmosférickým vidlicovým dvanásťvalcom F140IA, ktorý je ďalšou evolúciou agregátu použitého naposledy v modeli 812 Superfast. Má uhol rozovretia valcov 65 stupňov, objem 6,5 litra, maximálny výkon 725 koní pri 7750 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 716 newtonmetrov pri 6250 ot./min. To nie je málo, automobilka ale pripomína, že až 80 percent z dostupného krútiaceho momentu bude mať vodič pod plynom pri 2100 ot./min. Maximálne otáčky? 8250 ot./min.
Motor je uložený pozdĺžne za prednou nápravou, osemstupňová dvojspojková automatická prevodovka F1 DCT (dimenzovaná tak, aby zvládla až 1200 Nm) je naopak vzadu, pričom systém transaxle konštruktéri použili samozrejme kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti – v tomto prípade sa podarilo dosiahnuť takmer ideálny pomer 49:51.
Purosangue s touto výbavou akceleruje z miesta na stovku za 3,3 sekundy, pričom o tento čas sa zaslúži i pohon všetkých kolies 4RM-S vyvinutý pôvodne pre GTC4Lusso. Na prednej náprave využíva systém vektorovania krútiaceho momentu, vzadu naopak pomáha s prenosom výkonu elektronický samosvorný diferenciál. Aby sme náhodou nezahovorili tú dynamiku... Nové Ferrari sa z 0 na 200 km/h rozbehne za 10,6 sekundy a na dostatočne dlhom kuse asfaltu dosiahne rýchlosť 310 kilometrov za hodinu.
O spomalenie sa starajú brzdy s priemerom 398 mm vpredu a 380 mm vzadu, samozrejme karbónová-keramika, ktorá je schopná zastaviť Purosangue z rýchlosti 100 km/h na dráhe s dĺžkou 32,8 metra. O trakciu vozidla sa okrem štvorkolky starajú tiež obrie, asymetricky veľké pneumatiky. Predné kolesá majú priemer 22 palcov a gumy s rozmerom 255/35 R22. Vzadu nájdete 23-palcové disky a čierne valce s rozmermi 315/30 R23.
Posádka má k dispozícii štyri samostatné a samostatne nastaviteľné sedadlá, pričom tí vzadu sa do kabíny dostanú dverami otváranými proti smeru jazdy. Kvôli komfortu majú elektrické ovládanie, takých detailov je ale na palube viac. Za všetky môžeme spomenúť audiosystém Burmester, panoramatické okno s elektro-chromatickým zatmavením, masážne predné sedadlá, senzor kvality vzduchu a vôbec prvýkrát i multimediálne rozhranie, ktoré spolupracuje so systémami Android Auto a Apple CarPlay.
Cenou či plánovanou produkciou sa Ferrari zatiaľ oficiálne nepochválilo, ale hovorí sa, že by Purosangue malo stáť minimálne 450 tisíc eur a ročne by malo vzniknúť okolo 2500 áut. Výroba je pritom už v tejto chvíli vypredaná na dva roky dopredu.
zdroj: Ferrari