Nový model KTM X-Bow by mal vychádzať z pretekárskeho GT4
KTM chystá nový model, nebude to ani off-road a nedostane ani väčší motor. Novinka by mohla vychádzať z pretekárskeho X-Bow GT4.
Michael Woelfling, šéf KTM Sportscar, o novom aute hovorí: „Pracujeme na tom. Vždy to je problém, keď hovoríte len o 100 autách za rok. Niečo homologovať na cesty znamená investíciu miliónov eur. Už aj vymeniť motor za iný si žiada 7-miestu investíciu, čo robí všetko komplikované. Teraz nemôžem nič potvrdiť, ale máme niečo na programe. Vždy pracujeme so strednodobým plánom, ktorý je 7 rokov. Riaditelia KTM Group už schválili detaily rozpočtu a vyzerá to oveľa lepšie ako po minulé roky.“
Woelfling spomenul, že KTM X-Bow GT4 by mohol byť východiskovým bodom. V pretekárskej konfigurácii váži 1000 kg, má plne karbónovú karosériou i šasi a kryt podobný stíhačke, ktorý chráni posádku. „Vieme, že pretekársky GT4 projekt môžeme využiť v budúcnosti. V súčasnosti je znova veľmi aktívne dizajnérske oddelenie a uvidíme, čo z toho vzíde. Kompromis medzi dizajnérmi a inžiniermi je vždy výzvou.“
KTM zostane na ceste, na off-road sa nechystá
KTM X-Bow s 5-valcom, V6 alebo nebodaj V8? Zabudnite, fabrika zostáva pri 4-valci.
Fabrika nepredpokladá posun do iného segmentu a Woelfling to potvrdil: „Stále by sme chceli zostať v segmente superlightov. Diskutovali sme o väčšom motore a vyhodnotili sme túto možnosť, ale stále veríme, že malý motor a superlight je to, kde by sme chceli zostať. Tým vyvrátime špekulácie o tom, že budeme mať 5-valec Audi, alebo dokonca 6-valec či 8-valec. Je to nonsens.“ Súčasný balík má podľa Woelflinga potenciál: „Už sme mali auto so 470 k a bolo to pre to auto príliš veľa, keď hovoríme o hmotnosti 790 kg. Môžeme poraziť každého aj s 360 k, čo je fér pre RR. 3,2 s na 100 km/h je dosť rýchle. Čo viac potrebujete v tomto segmente?“
Posun smerom k off-roadu, kde sú motorky KTM veľmi úspešné, je tiež nepravdepodobný. „Vidím potenciál vo vytvorení off-roadovej buginy, tak ako to teraz robia všetci, ale to znamená postaviť úplne nové auto a na to nemáme momentálne rozpočet. Boli štúdie od dizajnérov napríklad na Dakarovú buginu a ísť ňou na trh Dakarových štvorkolesových bugín, ale problém je, že takých variantov je už veľa, napríklad Ariel Nomad a Yamaha a potom naša, ktorá by mala karbónové šasi. Je to krok vpred oproti oceľovým rámom, ale aj tak by nás s nimi porovnávali.“
Zdroj: goauto.com.au