Nová rakúska placka svojim papierovým výkonom dnes už asi neohromí, nenechajte sa ale zmýliť. Aj auto s 500-koňovým motorom môže byť slušne rýchle, ak uznávate konštruktérsku filozofiu Colina Chapmana a dokážete svojmu produktu adekvátnym spôsobom „pridať ľahkosť“.
To sa Rakúšanom podarilo vďaka karbónovému monokoku, ktorý tvorí základ tohto stroja a má hmotnosť len 89 kilogramov. Motor, prevodovka a zadná náprava sú uchytené na oceľovom pomocnom ráme a celé auto má suchú váhu len 1130 kg.
Rovnako ako v prípade ostatných modelov X-Bow, aj srdcom nového GT-XR je päťvalec s objemom 2,5 litra, ktorý KTM dodáva automobilka Audi. Prepracovaná pohonná jednotka má výkon 368 kW, inak povedané 500 koní pri 6350 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 581 newtonmetrov pri 5550 ot./min.
S motorom je spojená (tiež koncernová) sedemstupňová dvojspojková prevodovka DQ500, s ktorou auto dokáže akcelerovať z miesta na 100 km/h za 3,4 sekundy a výrobca uvádza najvyššiu rýchlosť 280 kilometrov za hodinu.
Nie že by na tom úplne záležalo, ale KTM hovorí, že ich novinka má priemernú spotrebu 9,1 litra na 100 kilometrov. Dajte do dohromady s nádržou s objemom až 96 litrov a dostanete auto schopné zvládnuť na jeden záťah viac ako 1000 kilometrov.
Ak si myslíte, že sa GT-XR na dlhé trasy príliš nehodí a väčšina benzínu pretečie palivovým systémom na okruhoch, asi máte pravdu. To ale neznamená, že by sa toto auto vzdalo akéhokoľvek komfortu pre posádku v záujme čistej jazdy. Nie je to totiž pravda.
Vo výbave rakúskeho superšportu nájdete batožinový priestor s objemom 160 litrov, elektrický posilňovač riadenia, klimatizáciu, kamerový systém nahradzujúci klasické vonkajšie spätné zrkadlá, mobil prepojíte s autom prostredníctvom bluetooth, a aby ste si našli čo najpohodlnejšie miesto v karbónovej sedačke so štvorbodovými bezpečnostnými pásmi, celá pedálová skupina sa dá posúvať až o 30 centimetrov. Nastupovanie vám uľahčí odnímateľný volant, a ak si budete chcieť pustiť obľúbenú rozhlasovú stanicu či hudbu, nie je problém. V aute je výkonné audio, dokonca so subwooferom.
Preplňovanému radovému päťvalcu asistuje brzdový systém s perforovanými a odvetrávanými kotúčmi, ktoré môžete vymeniť po príplatku za karbón-keramiku. V oboch prípadoch potom dostanete až osempiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové brzdiče za zadnými kolesami.
GT-XR je postavené na 19-palcových diskoch s pneumatikami 235/35 R19 vpredu a 20-palcových kolesách a gumách 295/35 R20 vzadu. K dispozícii však máte aj väčšiu sadu s rozmerom 20 a 21 palcov, pričom KTM vám ich dodá s centrálnou maticou.
Podvozok je doplnený horizontálne uloženými tlmičmi značky Sachs a vodič si môže nastaviť svetlú výšku, odklony a hromadu ďalších vecí a v bežnej premávke vám (predovšetkým pred retardérmi) uľahčí život systém zdvíhania prednej nápravy.
Aby sme mali výbavu kompletnú, nemali by sme zabudnúť na elektricky ovládaný kryt kabíny, do ktorého je zároveň integrovaná ochranná klietka, nechýba ABS, vypínateľný stabilizačný program alebo zásuvky USB. A cena? Bez dane 284 900 eur, takže si vo finálne a bez voliteľnej výbavy budete musieť pripraviť 341 880 eur.
KTM nemá v pláne vyrobiť viac ako 100 áut ročne.
zdroj: KTM