Kompletné a detailné predstavenie nového BMW M4 CSL nájdete v novom článku, na tomto mieste.
Je to zvláštne, ale písmenami CSL Nemci skutočne nikdy veľmi neplytvali. Ak by sme vynechali koncepty, potom existuje len 3.0 CSL zo začiatku 70. rokov, ktorú BMW postavilo v spolupráci s Alpinou a tento program stál za vznikom športovej divízie M GmbH, a potom M3 CSL, odvodené od M3 E46 a vyrábané v rokoch 2003 a 2004. To je všetko.
Predchádzajúce trojky alebo štvorky ste si mohli kúpiť s dodatkom CS, GTS, CRT, Competition či DTM, ale žiadne iné „ľahké športové kupé“ v Mníchove už nevzniklo. Až doteraz...
Nový hardcore model sa od štandardnej M4 odlišuje v detailoch pomerne výrazne. Má prepracovaný „výplet“ ľadviniek i nasávacie otvory v nárazníku a vymenený bol tiež spojler pod ním, ktorý má teraz okrem iného i postranné karbónové lamely usmerňujúce prúdenie vzduchu okolo nových kolies.
Neprehliadnuteľné sú tiež žlté prvky vo svetlách, s ktorými prišla už M5 CS a upravená bola pravdepodobne aj predná kapota. V zadnej časti preberá pozornosť vytiahnutá odtrhová hrana veka batožinového priestoru, ktorá v mnohom pripomína Ducktail (alebo tiež kačací chvost) na niektorých ostrých verziách Porsche 911, a pochopiteľne i M3 CSL E46.
Viditeľne modifikovaný bol tiež zadný difúzor medzi dvomi pármi koncoviek výfukového systému, inak sa ale zdá byť zvyšok prakticky rovnaký.
V interiéri narazíte na ďalšie úpravy, ktoré mali za cieľ znížiť pohotovostnú hmotnosť, aby si toto auto zaslúžilo svoje meno, a asi najviditeľnejšou zmenou je inštalácia odľahčených športových sedadiel. Zadná lavica chýba úplne a na jej mieste nájdete siete na uchytenie napríklad pretekárskej helmy.
Vodič bude mať pred sebou čiastočne karbónový a semišom čalúnený trojramenný multifunkčný volant, ktorému nechýba ani zvýraznenie stredovej polohy červeným pásikom (pravdepodobne z kože). Prevodovka je podľa očakávania automatická a ani pod (celkom iste karbónovou) kapotou určite nedošlo k zásadnej výmene.
M4 CSL bude poháňané preplňovaným radovým šesťvalcom s objemom 3,0 litra, pričom jeho výkon by sa mohol pohybovať okolo 550 koní. Mimochodom, povšimnite si ten spevňujúci rám zrejme z hliníka alebo titánu, ktorý funguje ako rozpera medzi horným uložením a zároveň tieto partie kvôli zvýšeniu tuhosti celej prednej časti spája s prednou priečkou.
A kedy dodáme ďalšie konkrétne informácie? Ak sa v BMW nič nezmení, viac by sme vám mohli prezradiť už zajtra.
zdroj: Instagram Wilcoblok