O novom Lamborghini Countach LPI 800-4 nájdete v najbližších dňoch ešte mnoho článkov, takže sa nebudeme zbytočne zdržovať nejakým slovným balastom a rovno prejdeme na to najdôležitejšie – fotky a technické parametre.
Obrázkov nájdete v galérii hromadu, takže komentovať dizajn novinky nedáva žiadny zmysel. Buď sa vám páčiť bude, alebo nebude. Za nás dávame palec hore, aj keď si myslíme, že niektoré detaily by si zaslúžili viac originality. Týka sa to napríklad zadných svetiel, pretože sú nápadne podobné tým z modelu Sián. Ale k veci...
Základy nového modelu Countach tvorí karbónový monokok, ku ktorému sú vpredu i vzadu pripojené pomocné hliníkové rámy. Zvyšok karosérie, teda vonkajšie panely, sú rovnako „upečené“ z uhlíkového kompozitu.
Zavesenie tvoria dvojité lichobežníkové ramená vpredu i vzadu vyrobené z alumínia, ku ktorým je pripojené odpruženie typu push-rod a adaptívne magneto-reologické tlmiče. Brzdy sú karbónovo-keramické a vpredu nájdete kotúče s priemerom 400 mm a 6-piestikové strmene. Priemer zadných kotúčov je 380 mm a „hryzú“ do nich 4-piestikové brzdiče.
Pohonná jednotka V12 má 60-stupňový uhol rozovretia valcov, objem 6498 centimetrov kubických, štyri ventily na valec, samozrejme kvapalinové chladenie, suchú vaňu, elektronicky riadené variabilné časovanie ventilov a je schopná nechať sa vytočiť na hranicu 8700 otáčok za minútu.
Maximálny výkon motora je 781 koní pri 8500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotou 720 Nm pri 6750 ot./min. So spaľovacím agregátom spolupracuje malý elektromotor s výkonom 34 koní a krútiacim momentom 35 Nm, ktorý spolu so super-kondenzátormi váži 34 kg.
Hmotnosť pod 1,6 tony
Silu oboch jednotiek berie na svoj chrbát a násobí sedemstupňová dvojlamelová robotizovaná prevodovka ISR a prostredníctvom systému Haldex štvrtej generácie prenáša výkon na obe nápravy. Suchá hmotnosť vozidla je 1595 kg, maximálna 2100 kg, pričom rozloženie medzi nápravami je 43:57 v prospech zadku.
Pri plnom záprahu je auto schopné vystreliť z miesta na 100 km/h za 2,8 sekundy, 200 km/h tam máte za 8,6 sekundy a podržaním plynu sa Countach dokáže rozbehnúť až na 355 kilometrov za hodinu. S pneumatikami Pirelli P Zero Corsa s rozmermi 255/30 ZR20 vpredu a 355/25 ZR21 vzadu dokáže nové Lambo zastaviť zo stovky na rovných 30 metroch.
Spotrebu automobilka zatiaľ neuvádza (nie že by na nej záležalo), ale vieme, že do nádrže sa vojde 70 litrov benzínu, do motora sa leje 13 litrov oleja a chladiaci okruh má 25 litrov kvapaliny. Mimochodom, objem kufra nie o nič väčší – má len 63 litrov.
Lamborghini Countach LPI 800-4 je dlhé 4870 mm, široké 2099 mm (so spätnými zrkadlami dokonca 2265 mm) a vysoké len 1139 mm. Medzi nápravami by ste namerali 2700 milimetrov, a keď už sme pri číslach, dodávame aj svetlú výšku 115 mm, ktorú je možné hydraulicky zvýšiť pri prekonávaní retardérov na 155 mm.
Je vám tá talianska dráma na kolesách sympatická? A máte správny počet núl na účte? Potom by ste asi mali vedieť, že Lambirghini vyrobí len 112 áut a za každé bude chcieť minimálne 2 milióny eur. Bez dane.