Aktualizované, 16.30: Nakoniec sme na oficiálnu premiéru nového hybridného Lamborghini Revuelto nemuseli čakať do večera. Taliani práve zverejnili kompletné dáta a tie potvrdzujú naše predchádzajúce dohady i kusé pôvodné informácie.
Novinka dostala nový atmosférický motor V12 s objemom 6,5 litra, 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku s elektromotorom a k tomu dva ďalšie elektromotory na prednej náprave. Celkovo auto okrem pohonu všetkých kolies ponúkne systémový výkon 1015 koní a samotný dvansťvalec s kompresným pomerom 12,6:1 točí 9500 ot./min. a produkuje 725 Nm pri 6750 ot./min.
Prídavná lítiovo-iónová batéria je dlhá 1550 mm, vysoká 301 mm, široká 240 mm, je ukrytá v stredovom tuneli a má kapacitu len 3,8 kWh, čo je ekvivalent cirka 1,5 litra benzínu a je možné nabiť ju zo zásuvky vďaka integrovanej nabíjačke s výkonom 7 kW.
Taliansky superšport dostal aktívnu aerodynamiku, karbón-keramické brzdy s 10-piestikovými strmeňmi vpredu a kotúčmi s priemerom 410 mm, zatiaľ čo vzadu nájdete 4-piestikové strmene a kotúče majú priemer 390 mm.
Výrobca uvádza zrýchlenie z miesta na stovku za 2,5 sekundy, maximálnu rýchlosť „viac ako 350 kilometrov za hodinu“, suchú hmotnosť 1772 kg s rozložením váhy v pomere 44:56 % a o 30 percent nižšie emisie CO2 v porovnaní s Aventadorom bez konkrétnej priemernej spotreby.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Taliani vyvinuli novú vlajkovú loď pod interným označením Lamborghini LB744 a ak nás sledujete pravidelne, nebude vám úplne neznáma. Začiatkom tohto mesiaca automobilka zverejnila prvé technické detaily a prezradila, že si auto ponechá atmosférický dvanásťvalcový motor a pridá k nemu až tri elektrické jednotky.
Ak vás zaujímajú ďalšie detaily, viac tohto nájdete v pôvodnom článku. Možno je však na mieste pripomenúť, že ide o úplne nový agregát V12 a systémový výkon novinky prekročí hranicu 1000 koní.
V tejto chvíli už vieme, že sa nový model bude volať Revuelto a v Lamborghini o ňom hovoria ako o V12 HPEV, teda High Performance Electrified Vehicle.
Na hybridnom superšporte je zaujímavých viacero vecí, okrem iného tiež kombinácia vzadu uprostred umiestneného spaľovacieho motora, ktorý je spojný s prevodovkou uloženou naprieč. Ide o nový osemstupňový dvojspojkový automat, ktorý nahradzuje doteraz využívaný robotizovaný manuál, pričom jeden z troch elektromotorov je integrovaný do jeho skrine.
Dramaticky vyzerajúca novinka predovšetkým svojimi prednými svetlami pripomína starší hybrid Lamborghini Sián z roku 2019, tento model však namiesto lítiovo-iónových článkov využíval superkondenzátory a nešlo o sériové auto. Technicky vychádzal z Aventadoru a celkovo ich vzniklo len 82 kusov (63 kupé a 19 roadsterov).
Ak sa medzičasom niečo nezmenilo, produkcia úplne nového modelu Revuelto obmedzená nebude a jej dizajn bude v detailoch pochopiteľne vyzerať inak. Naznačovali to už staršie ilustrácie zaregistrované na patentovom úrade, maskované prototypy a posun je vidieť tiež v interiéri.
Na lepšie obrázky a ďalšie detaily si budete musieť ešte pár hodín počkať, ale prvé oficiálne fotky pracoviska vodiča už máme. A celkom dobre je z nich vidieť, že Revuelto sa stane prvým sériovým Lamborghini, ktoré bude schopné jazdiť (pár kilometrov) čisto na baterky.