Samozrejme môže za to v prvom rade elektrifikácia. Nové Temerario totiž okrem downsizingovej pohonnej jednotky dostalo tri elektromotory a prídavnú malú trakčnú batériu, takže jeho suchá hmotnosť bez náplní stúpla až na 1690 kg. Len pre zaujímavosť: jeden z posledných Huracánov v prevedení Tecnica má suchú hmotnosť 1379 kg a ľahšie ako novinka bolo dokonca i dvanásťvalcové Murciélago s pohonom 4x4.
Vyššie popísané riešenie sa samozrejme neobjavilo z plezíru. Lamborghini tým sleduje hlavne zníženie pokutovaných emisií CO2, ktoré sa konštruktérom podarilo znížiť z 328 na 276 g na kilometer.
Základom Temeraria je nový vidlicový osemvalec (L411) s plochým kľukovým hriadeľom, titánovými ojnicami a objemom 4,0 litra, ktorý dopujú dve turbodúchadlá. Tie sú schopné hnať do motora vzduch pod maximálnym tlakom 2,5 baru, pohonná jednotka je však napriek tomu schopná nechať sa vytočiť až na 11 tisíc otáčok za minútu. Elektronický obmedzovač však znižuje maximum kvôli ochrane na 10 tisíc otáčok za minútu.
Samotný spaľovací agregát produkuje 800 koní pri 9000 až 9750 ot./min. a maximálny krútiaci moment 730 newtonmetrov, ktorý je dostupný od 4000 do 7000 ot./min.
K V8 je potom pripojený prvý elektromotor, ktorý ju spája s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Ďalšie dva potom zabezpečujú pohon výlučne prednej nápravy. Všetky elektrické jednotky majú identických 110 kW, teda 150 koní, 300 newtonmetrov a pritom vážia len 15,5 kg. Celá predná náprava s výkonom 300 koní má potom „len“ 73 kg.
Ale späť k elektromotoru medzi osemvalcom a prevodovkou. Jeho úlohou nie je vykrývať momenty, kým zaberú turbodúchadlá a poskytovať ďalší doping pri zrýchlení, ale funguje tiež ako štartér a samozrejme trojfázový generátor.
Na ukladanie prebytkov elektrickej energie slúži aj externe nabíjateľná lítiovo-iónová batéria s celkovou kapacitou 3,8 kilowatthodiny. Má rozmery 1550 x 301 x 240 mm a v prípade, že ju vybijete, môžete jej vrátiť „šťavu“ rekuperáciou alebo doma zo zásuvky. Integrovaná nabíjačka má síce len 7 kW, ale aj s týmto výkonom nabijete doplna do 30 minút.
Taliani uvádzajú celkový systémový výkon Temeraria 920 koní, čím novinka prekonáva Ferrari 296 GTB (830 koní) i McLaren 750S (750 koní), v porovnaní s nimi má však o dosť vyššiu hmotnosť (Ferrari až o 220 kg). Nové Lamborghini napriek tomu zvládne šprint z miesta na stovku za 2,7 sekundy a akcelerovať bude až k hranici 343 kilometrov za hodinu.
Na ukladanie prebytkov elektrickej energie slúži aj externe nabíjateľná lítiovo-iónová batéria s celkovou kapacitou 3,8 kilowatthodiny. Má rozmery 1550 x 301 x 240 mm a v prípade, že ju vybijete, môžete jej vrátiť „šťavu“ rekuperáciou alebo doma zo zásuvky. Integrovaná nabíjačka má síce len 7 kW, ale aj s týmto výkonom nabijete doplna do 30 minút.
Výkonnejšie ale i ťažšie ako konkurencia
Taliani uvádzajú celkový systémový výkon Temeraria 920 koní, čím novinka prekonáva Ferrari 296 GTB (830 koní) i McLaren 750S (750 koní), v porovnaní s nimi má však o dosť vyššiu hmotnosť (Ferrari až o 220 kg). Nové Lamborghini napriek tomu zvládne šprint z miesta na stovku za 2,7 sekundy a akcelerovať bude až k hranici 343 kilometrov za hodinu.
Ak sa vám nebude chcieť čakať na nové zvláštne edície, jednu špecialitu vám Lamborghini ponúkne už teraz. Ide o paket Alleggerita (v preklade odľahčený), ktorý obsahuje pár kompozitných panelov znižujúcich hmotnosť o 12,65 kg. Ide o prahy, zadnú kapotu s integrovaným spojlerom, výplne dverí, ale dostanete k nim i tenšie zadné okno a pevné polykarbonátové bočné okná.
K tomu si môžete objednať titánový výfuk a karbónové kolesá, ktoré znížia hmotnosť o 25 kg a ďalší príplatkový karbónový paket (difúzor, kryty vonkajších spätných zrkadiel, bočné prívody vzduchu) uberie ďalších 1,82 kg.
Cenu nového Temeraria Lambirghini zatiaľ neoznámilo, v zásade ale nikto nepochybuje o tom, že bude v základe drahšie ako Huracán, ktorý bol dostupný od 200 tisíc eur. Na ďalšie utrácanie potom budete mať priestoru dosť. Okrem vyššie uvedených karbónových či titánových komponentov napríklad na jeden zo 400 lakov v rámci individualizačného programu Ad Personam.
zdroj: Lamborghini