Kým od Porsche dostanete s najsilnejším Cayenne 739 koní a 950 newtonmetrov, Urus SE je s rovnakou technikou na tom nepatrne lepšie. Jeho maximálny systémový výkon je 800 koní, zatiaľ čo krútiaci moment 950 Nm je identický, takže len dodáme, že vám ho strojovňa ponúkne v rozmedzí od 1750 do 5750 ot./min.

Aby sme to ešte rozmenili na drobné... Samotná dvakrát preplňovaná jednotka 4.0 V8 produkuje 620 koní a 800 Nm a synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky má 192 koní a 483 Nm.

Na 60 km elektromobil

Elektrická jednotka čerpá energiu z trakčnej lítiovo-iónovej prídavnej batérie s kapacitou 25,9 kilowatthodiny, čo podľa Lamborghini stačí na dojazd bez použitia spaľovacieho motora 60 kilometrov a elektronika vás bez štartovania primárneho agregátu pustí na hranicu 130 km/h.

Automobilka sa zatiaľ nepochválila s pohonnou hmotnosťou novinky (malo by to byť 2,5 tony), ale pripomína, že tu máme vôbec najrýchlejší Urus, ktorý dosiahne 312 kilometrov za hodinu, zatiaľ čo v prípade doterajších motorizácií to bolo 305, respektíve 306 km/h.

Pokiaľ ide o zrýchlenie z 0 na 100 km/h, Urus SE na to potrebuje za 3,4 sekundy (dvojnásobné tempo zvládne za 11,2 s). V porovnaní s doterajším základom je to o desatinu sekundy lepší čas, ale zároveň o desatinu horší v porovnaní Urusom Performante.

Aby sme nezabudli. Pred sebou nemáte len technologický facelift, ale klasickú medzigeneračnú modernizáciu. Na prvý pohľad to možno nie je vidieť, ale Urus má novú prednú kapotu, štíhlejšie svetlá Matrix LED, upravený predný nárazník i s mriežkami, nové disky, v detailoch inak tvarovanú strednú a spodnú časť zadného nárazníka a prepracované okolie zadných združených svetiel.

Úpravy pritom neboli samoúčelné, presnejšie povedané nevznikli len preto, aby sa nepovedalo. Nový difúzor spolu so zadným spojlerom zvyšujú prítlak zadnej nápravy o 35 percent. A konštruktéri spolu s dizajnérmi celkovo zvýšili aerodynamickú efektivitu o 15 percent, napríklad vďaka novým vetracím otvorom v spodnej časti auta. Tieto modifikácie potom viedli tiež k zlepšeniu chladenia o 30 percent.

A pracovalo sa aj v interiéri. Auto má väčší 12,3-palcový prístrojový panel a tiež 12,3palcovú dotykovú obrazovku s novým infotainmentom HMI (Human Machine Interface).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Lamborghini