Z Talianov to lezie ako z chlpatej deky. Nové elektrické GranTurismo Folgore nám síce už ukázali, stále ale nepoznáme jeho výkony, dynamiku a hromadu ďalších technických údajov, nehovoriac o tom, že pred nami stále ukrývajú jeho interiér. A do toho nám Maserati ukáže prvé fotografie benzínového variantu GranTurismo, ale parametre nám opäť nechce prezradiť.

Niečo však predsa len vieme. Automobilka s trojzubcom v znaku už potvrdila, že druhá verzia dvojdverového kupé bude poháňaná motorom z modelu MC20.

Konkrétne čísla samozrejme opäť neuviedli, ale v tomto si môžeme pomôcť pohľadom do tabuliek už predávaného auta. Vidlicový šesťvalec Nettuno s objemom 3,0 litra a dvojicou turbodúchadiel je v MC20 a MC20 Cielo naladený na 630 koní pri 7500 ot./min. a 730 Nm od 3000 do 5500 ot./min. Otázkou akurát je, či novinka dostane „plnotučnú“ verziu.

Nie je to zatiaľ oficiálne, ale v zákulisí sa hovorí o tom, že by základná verzia GranTurisma mohla mať „len“ 530 koní a dostala sa tak na úroveň SUV Maserati Grecale Trofeo, ktoré vo vrcholnej verzii tiež využíva trojlitrovú V6. Buď ako buď nové GT bude slabšie ako elektrické prevedenie, ktoré by mohlo mať až 1200 koní.

Obe autá sa ale budú navzájom líšiť nielen výkonom. Model s klasickým spaľovacím motorom samozrejme dostal prepracované nárazníky, vpredu kvôli chladičom, vzadu z dôvodu montáže výfukového systému a iný je tiež dizajn kolies.

Čo Maserati rovnako tají, je termín oficiálnej premiéry oboch áut. Jedno i druhé nám už ukázala bez maskovania, ale o formálnej technickej prezentácii hovoriť nemôžeme. Je pravdepodobné, že by sme sa mohli dočkať už o mesiac v rámci parížskeho autosalónu, v každom prípade s uvedením na trh nepočítajte skôr ako v roku 2023.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Stellantis, Maserati