Všimli ste si to? Žiadne psychedelické obrazce, tajomné znaky alebo pokusy o abstraktné umenie. Len azúrová obloha a oblaky, logá a občasné nápisy Maserati v oficiálnom fonte. To je všetko, čo sa dostalo na maskovaciu fóliu ukrývajúcu najnovší prírastok známej športovo-luxusnej značky z talianskej Modeny. Čím chceli autori zrejme povedať, že práve na oblohu bude mať posádka dokonalý výhľad.
Keď sa na plastovú kamufláž kompozitovej karosérie pozriete pozorne, skoro to vyzerá, že sa automobilka chystaný model MC20 Cabrio ani nesnažila príliš schovať. Čo by samozrejme dávalo zmysel. Väčšia časť kabrioletu je zhodná so štandardným vlani predstaveným superšportom „eM-Cé“.
Hlavné rozdiely v oboch autách budú samozrejme v konštrukcii strechy. Predpokladáme, že Cabrio dostane zosilnené predné stĺpiky, pozmenený bude tiež profil, zadné okno i ďalšie partie ukrývajúce sklápací mechanizmus.
Maserati práve tieto detaily umne zamaskovalo, navyše nám neukázalo zadnú časť auta, ale predpokladáme, že namiesto plátna Cabrio dostane pevnú skladaciu strechu. Teoreticky môžu byť pozmenené i zadné svetlá, ale to sa dozvieme až po premiére.
Mechanicky identické
Čo naopak ostane pôvodné, je pohon. Otvorené Maserati MC20 by malo byť rovnako ako kupé poháňané vidlicovým šesťvalcom Nettuno s dvomi turbodúchadlami a priamym vstrekovaním pracujúcim s tlakmi až 350 barov. V6 má vŕtanie 88 mm, zdvih 82 mm, pracovný objem 3,0 litra a mazanie so suchou vaňou.
Pohonná jednotka produkuje 630 koní pri 7500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 730 newtonmetrov, ktorý je k dispozícii v rozmedzí od 3000 do 5500 ot./min. Na motor nadväzuje osemstupňová dvojspojková prevodovka so samosvorným diferenciálom, čo stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 2,88 sekundy a najvyššiu rýchlosť „viac ako 326 kilometrov za hodinu“.
MC20 má hmotnosť 1475 kg, predpokladáme ale, že úpravou konštrukcie verzia Cabrio mierne priberie. O koľko, presne netušíme, ale v prípade podobne koncipovaného Ferrari F8 Spider to bolo 70 kg. Aj preto čakáme, že finálne čísla dynamiky budú nepatrne horšie.
Cena by mala byť pochopiteľne o niečo vyššia, za intenzívnejšie zážitky sa pripláca a výnimkou určite nebude ani MC20 Cabrio. Pokiaľ ide o premiéru, predpokladáme, že auto dorazí ešte pred budúcoročnou sezónou spoločne s pripravovaným SUV Grecale.
zdroj: Maserati