Nová „sedmička“ je vôbec prvým členom skupiny pripravovaných modelov s prívlastkom Black Label, teda čiernym logom, ktoré sa budú zameriavať na športovú i luxusnú stránku veci a mali by oslovovať predovšetkým mladšiu klientelu.

Ako sme už uviedli v minulom stručnom predstavení, novinka je duchovným nástupcom Roveru 75, vyvinutého pod taktovkou BMW, z ktorého bolo neskôr odvodené MG ZT a po predaji britskej Morris Garages do Ázie ho Číňania v predchádzajúcej dekáde vyrábali pod súčasným menom MG 7.

Aktuálne predstavený automobil pochopiteľne nemá po technickej stránke s pôvodnými vozidlami nič spoločné. Ide o produkt vlastného vývoja, ktorý je dnes viac podobný Audi A5 Sportback ako starým Roverom.

MG 7 si zachovalo koncepciu s pohonom predných kolies, nejde však o klasický sedan. Auto má s vekom kufra výklopné i zadné okno a bezrámové dvere, takže ide o liftback alebo (ak chcete marketingovo populárnejšiu definíciu) takzvané štvordverové kupé.

Najnovšie MG má dĺžku 4884 mm, šírku 1889 mm, výšku 1447 mm a rázvor náprav 2778 mm. Poháňané bude výlučne preplňovanými benzínovými štvorvalcami s variabilnou geometriou rozvádzací lopatiek turbodúchadla, pričom základný model 300 VTGI má pod kapotou jedna-päťku s výkonom 185 koní, krútiacim momentom 300 Nm a na motor je pripojená sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka.

Silnejšia verzia dostala dvojlitrové turbo naladené na 261 koní a 405 newtonmetrov, ktoré má na starosti deväťstupňová automatická prevodovka. Táto kombinácia stačí na zrýchlenie z miesta na 100 km/h (v spolupráci elektronickým samosvorným diferenciálom e-LSD) za 6,5 sekundy a priemernú spotrebu podľa metodiky WLTC 6,94 litra na 100 kilometrov.

V lepších výbavách MG 7 dostane adaptívne tlmiče, head-up displej, audiosystém Bose so štrnástimi reproduktormi, kožené čalúnenie a na palubnej doske 33-palcový displej.

Cenník koncern SAIC zatiaľ nezverejnil a nejasná je tiež možnosť exportu týchto áut do Európy, s čisto benzínovými pohonnými jednotkami je však pravdepodobnosť takého kroku limitne blízka nule. To však neznamená, že by sa sedmička na starý kontinent nemohla dostať s prepracovanou technikou. MG má k dispozícii hybridy, pričom jeden z nich ponúka i na Slovensku a navyše k nim čoskoro pridá i modely na baterky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Autohome