Nová generácia MG HS má dĺžku 4655 mm, šírku 1890 mm, výšku 1664 mm a rázvor 2765 milimetrov. Plug-in hybrid je nepatrne dlhší, má 4670 mm, v každom prípade je novinka o 14 mm širšia, o 45 mm dlhšia a o 30 mm nižšia ako jej predchodca. Vzdialenosť náprav bola predĺžená o 45 milimetrov.

Z týchto čísiel bude samozrejme ťažiť posádka, presnejšie povedané priestor pre jej kolená, ale zväčšiť sa podarilo tiež batožinový priestor. Základný objem poskočil o 44 litrov na finálnych 507 litrov. Sklopením zadných sedadiel delených v pomere 60:40 získate kufor s objemom 1484 litrov.

Nové MG bude už o pár dní v predaji na britských ostrovoch, kde je vďaka známej značke prakticky ako doma, a preto zároveň poznáme i najdôležitejšie technické parametre.

Základná verzia HS bude poháňaná preplňovaným benzínový štvorvalcom s objemom 1,5 litra, ktorý ponúkne 170 koní pri 5000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 275 newtonmetrov od 3000 do 4000 ot./min.

Zákazník si bude môcť vybrať medzi šesťstupňovým manuálom alebo príplatkovým sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. V prvom prípade auto zvládne stovku za 9,4 sekundy, rozbehne sa na 190 km/h a v priemere by sa malo uspokojiť do 7,4 litra paliva na 100 kilometrov.

S automatom a na 19-palcových hliníkových diskoch vám normovaná akcelerácia z 0 na 100 km/h potrvá 9,6 sekundy a najvyššia rýchlosť sa posunie na 195 km/h. Priemerná spotreba je nepatrne vyššia, 7,6 l/100 km.

Druhou možnosťou je dobíjací hybrid 1.5 Turbo PHEV. Spaľovacia jednotka produkuje skromnejších 142 koní, asistuje jej ale elektromotor naladený na 209 koní. Systémový výkon výrobca neuvádza, odhaduje sa však „za hranicou 300 koní“, čo naznačuje i oficiálny čas šprintu z nuly na sto za 6,8 sekundy.

SUV využíva relatívne veľkú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 24,7 kilowatthodiny, ktorá podľa režimu WLTP vydrží bez štartovania štvorvalca až na 121 kilometrov! Výhodou tiež je, že PHEV má v sérii systém Vehicle-to-Load (V2L), takže autom môžete napájať externé spotrebiče.

Vo výbave nájdete napríklad dva displeje s uhlopriečkou 12,3 palca, Amazon Music, Android Auto, Apple CarPlay, 360° kamerový výstup a hromadu ďalších vecí a v kontexte s tým sú pozoruhodné i ceny. MG HS začína v Británii na čiastke 24 995 libier, teda v prepočte 29 700 eur. Za plug-in hybrid dáte najmenej 31 495 libier, inak povedané zhruba 37 450 eur.

Škoda, Toyota a ďalší by sa mali mať na pozore

Len pre porovnanie: päťmiestny nový Kodiaq s motorom 1.5 TSI s menším výkonom 150 koní stojí v základe 35 645 libier. HS je preto lacnejší skoro o 12 700 eur ako mladoboleslavské SUV!

Až nápadne podobne (takže to asi nebude náhoda) dopadne tiež porovnanie s plug-in hybridnou Toyotou RAV4. V Británii stojí minimálne 44 175 libier, inak povedané je (v prepočte) tiež o 12 700 eur drahšia ako najlacnejšie MG HS PHEV!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: MG