MG ZS je najúspešnejším modelom koncernu SAIC v Európe. Asi preto neprekvapuje, že čínska automobilka pripravila novú druhú generáciu priamo na mieru našim potrebám, takže namiesto čisto spaľovacej pohonnej jednotky novinka využije hybridný pohon.
Z jeho základných parametrov je pritom jasné, že pochádza priamo z hatchbacku MG3 Hybrid+. Aj nové ZS preto bude v základe poháňať benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra, výkonom 102 koní a krútiacim momentom 128 newtonmetrov.
Agregátu potom sekunduje elektromotor s výkonom 136 koní a 250 Nm, ktorý je napájaný malou prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 1,83 kilowatthodiny. O jej nabíjanie sa stará generátor s výkonom 45 kW.
Napriek nepochybne väčším rozmerom i hmotnosti v porovnaní s malým MG3 (presné hodnoty pre crossover automobilka zatiaľ neuviedla) je ZS schopné pri rovnakom systémovom výkone 195 koní akcelerovať z miesta na stovku za 8,7 sekundy. To je len o sedem desatín sekundy horší čas v porovnaní s hatchbackom.
Na cenu MG ZS Hybrid+ si budeme musieť počkať do uvedenia vozidla na trh, ale lokálne zastúpenie sľubuje už v základe veľmi bohatú výbavu. Zákazníci by bez priplácania mali dostať predné i zadné diódové svetlá, infotainment s 12,3-palcovým dotykovým displejom, navigáciu, sedempalcový digitálny prístrojový panel, zadné parkovacie senzory aj s kamerou, ale v sérii bude i svetelný a dažďový senzor alebo bezkľúčový prístup.
V štandarde čakajte tiež rozsiahly zoznam bezpečnostných systémov združených pod označením MG Pilot. Patrí k nim napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie s detekciou chodcov, asistent udržujúci vozidlo v jazdnom pruhu, detekcia premávky približujúcej sa z boku pri cúvaní, kontrola slepých uhlov, varovanie pred kolíziou i asistent pomáhajúci vodičovi pri jazde v kolóne.
Ďalšie detaily o dynamike, spotrebe či cenách MG ZS budú prichádzať postupne, s blížiacim sa uvedením na trh.
zdroj: MG