MG3 bol doteraz dostupný len na britskom trhu, s nástupom novej generácie však čínsky koncern SAIC prechádza do útoku po celej Európe. Novinka je v porovnaní s predchodcom o niečo väčšia, viac by vám ale mohli povedať konkrétne čísla.

Päťdverový hatchback má dĺžku 4113 mm, šírku 1797 mm, výšku 1502 mm a rázvor náprav 2570 milimetrov. Výrobca uvádza pohotovostnú hmotnosť 1285 kg, batožinový priestor s objemom 293 litrov a mali by sme dodať, že interiér je päťmiestny.

Základom techniky, ktorej MG hovorí Hybrid+ je atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle s oneskoreným zatváraním nasávacích ventilov. Toto riešenie síce znižuje merný výkon, na druhej strane sa odvďačí vyššou prevádzkovou efektivitou pri nízkom a strednom zaťažení a nedostatok sily samozrejme kompenzuje elektromotor.

Samotná spaľovacia jednotka produkuje 102 koní a najvyšší krútiaci moment 128 newtonmetrov. Asistuje jej elektromotor naladený na 136 koní a 250 Nm, pričom celkový systémový výkon tejto techniky vychádza na 194 koní.

Mierne neobvyklé je, že MG namiesto obvyklej prevodovky typu CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru zvolilo trojstupňový automat. Tvrdí, že poskytuje lepšie reakcie na plyn. S touto zostavou dokáže trojka akcelerovať z 0 na 100 km/h za rovných osem sekúnd a má maximálnu rýchlosť 170 kilometrov za hodinu.

Sympatická je tiež spotreba, auto by malo podľa metodiky WLTP jazdiť v priemere za 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov. V meste by to mohlo byť ešte o čosi menej, pretože MG3 dostalo relatívne veľkú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,83 kWh pri pracovnom napätí 350 voltov.

Paralelný i sériový režim

Zo zásuvky ju nenabijete, novinka nie je plug-in hybrid, ale táto technika dokáže pracovať v sériovom i paralelnom režime. V tom prvom spaľovacia jednotka dobíja batériu a MG je poháňané elektromotorom, v druhom sa pri potrebe razantnejšej akcelerácie zapojí do roztočenia predných kolies i štvorvalec.

Prepínanie medzi jednotlivými režimami je buď automatické, alebo si môžete vybrať: k dispozícii je čisto elektrická jazda, sériový režim, sériový a nabíjanie, jazda a nabíjanie a paralelný režim.

MG bude na tento model štandardne poskytovať záruku 7 rokov alebo 150 tisíc kilometrov, pričom zákazníci budú mať možnosť vybrať si jednu z troch dostupných výbav s názvom Standard, Comfort a Luxury. Trojke nebude chýbať dnes už skoro obvyklá výbava v podobe dvoch displejov (prístrojový 7“, stredový dotykový 10,25“), ale dizajnéri v kabíne ponechali tiež rad klasických hardwarových tlačidiel, ktoré doplní multifunkčný volant.

Nechýba integrácia mobilov prostredníctvom rozhrania Apple CarPlay/Android Auto, diaľková kontrola systémov skrz MG iSmart, klimatizácia, audiosystém so šiestimi reproduktormi, bluetooth, zadné parkovacie senzory s kamerou či štvorica konektorov USB. Lepšie vybavené autá dostanú bezkľúčový prístup i štartovanie, vyhrievané predné sedadlá alebo 360-stupňový kamerový záber.

Čo MG do tejto chvíle neprezradilo, sú cenovky, vieme ale, že auto by malo doraziť na trh približne v júni tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: MG