Aby ste si urobili trochu detailnejší obrázok o tom, aké veľké auto máte pred sebou, dokonca i samotné Mini zobralo novinku a postavilo ju medzi existujúce modely, aby ste si Aceman mohli zasadiť „do kontextu“.
Novinka má dĺžku 4079 milimetrov a rázvor 2606 milimetrov, zatiaľ čo o triedu menší Cooper narástol na 3858 a 2526 mm a Countryman to istí zhora do svojimi 4445 a 2696 mm.
Pri týchto rozmeroch (so šírkou 1754 mm a výškou 1514 mm) dostanete päťmiestny crossover, ktorý zároveň ponúka základný objem batožinového priestoru 300 litrov a po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60:40 maximálnych 1005 litrov.
Aceman je na rozdiel od o trochu starších modelov dostupný len s elektrickým pohonom. Základná verzia s označením E má elektromotor s výkonom 184 koní a maximálnym krútiacim momentom 290 newtonmetrov. S ním auto zrýchli z miesta na stovku za 7,9 sekundy a najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 160 kilometrov za hodinu.
Silnejší Aceman SE má elektrickú jednotku naladenú na 218 koní a 330 newtonmetrov, čo mu stačí na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a maximálku má posunutú na 170 km/h.
Rovnaké nie sú ani ich batérie. Kým štandardné auto využíva akumulátor s kapacitou 42,5 kWh, SE dostalo 54,2 kilowatthodiny. Aj preto je dojazd slabšieho modelu 310 kilometrov a zatiaľ vrcholného prevedenia 406 kilometrov. Samozrejme podľa metodiky WLTP.
V oboch variantoch je namontovaná nabíjačka na striedavý prúd s výkonom 11 kW. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom vám umožní využiť v prípade Mini Aceman E výkon 75 kW a pre Aceman SE 95 kilowattov. Podľa automobilky to stačí na nabitie batérie z 10 na 80 percent „necelých 30 minút“.
Novinka sa začne na slovenskom trhu predávať od 12. júna, dostupná bude s kolesami s priemerom od 17 do 19 palcov a v tradičnom duchu dostanete veľmi minimalistický interiér s palubnou doskou, ktorej dominuje kruhový dotykový displej s priemerom 240 milimetrov.
zdroj: Mini