Testovanie aktuálnej generácie Mini Coupé v júni 2011
Nakoľko sú predaje aktuálnej generácie dvojičiek za očakávaniami (plán bol 15 000 kusov ročne), Mini im chce vtlačiť ešte viditeľnejšiu pečať originality a postaviť ich vizuálne úplne mimo existujúceho radu. A to aj napriek tomu, že budú stále zdieľať spoločnú podvozkovú a motorovú platformu súrodencov. Šušká sa o tom, že Coupé a Roadster nebudú mať žiadne spoločné kusy karosérie so zvyškom, avšak uchovajú si niektoré typické znaky, ako napríklad okrúhle predné svetlá. Jednoducho Mini Coupé sa bude tváriť ako úplne samostatné športové auto, ktoré len tak mimochodomm bolo vyrobené firmou Mini. Žeby sme predsa len boli svedkami prudkého oživenia segmentu športových áut?
Ďalšia info je tá, že motorová paleta špičkový verzií Cooper S a John Cooper Works sa obmení, a to smerom hore - už nečakajte pod kapotou nadupanú 1,6ku ale nový BMW motor 2,0 turbo. Ten samozrejme nájdete aj v sesterskom BMW a možno aj v iných značkách. Presne tak, ako je dnes tento výborný motor 1,6 zdieľaný napríklad s koncernom PSA.
Celá táto paráda príde do predaja, resp bude predstavená na konci roka 2015. Ako je už ale zvykom aj u tejto automobilky, ochutnávku dostaneme ešte skôr. To len aby ste vedeli, že už máte šetriť na jednu z najlepších prednokoliek na svete. Pardón, ak berieme úroveň zábavy za volantom, tak je Mini celkom určite to naj, čo si reálne môžete kúpiť!
zdroj: carsales.com.au
Mini Roadster - v červenom Mini Cooper S, v modrom Mini cooper SD