Zhruba 4,4 metra dlhé Mini bolo spočiatku (začiatkom septembra) predstavené len ako elektromobil v dvoch výkonových verziách E a SE, už kvôli spoločným základom s BMW X1 ale bolo zrejmé, že na trh dorazí aj so spaľovacími motormi.
Automobilka medzičasom nenápadne uviedla na európsky trh základnú verziu s benzínovým preplňovaným trojvalcom s objemom 1,5 litra, výkonom 170 koní a krútiacim momentom 280 Nm, ktorá dá stovku za 8,3 sekundy a maximálku má 212 kilometrov za hodinu.
Ďalším v poradí je vrcholný model John Cooper Works s benzínovým dvojlitrom, ktorý ponúka 300 koní, 400 newtonmetrov, štandardne pohon oboch náprav, a aj keď to Mini v tlačovej správe vyslovene nespomína, tak aj sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Tú nájdete v spomínanom X1 M35i, britská značka má nepochybne to isté.
Novinka zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za 5,4 sekundy, v rozlete ju na hranici 250 km/h zastaví elektronický obmedzovať a podľa metodiky WLTP by mal tento model jazdiť v priemere za 7,8 až 8,3 litra benzínu na 100 kilometrov.
Navzdory nutnosti otvoriť predné partie pre prívod chladiaceho vzduchu i plnenie motora sa dizajnérom podarilo navrhnúť vcelku účelné tvary. Automobilka uvádza koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,26, čo je na krabicu tohto typu a veľkosti veľmi slušný výsledok.
JCW bude v základe postavené na 19-palcových diskoch, za príplatok si potom budete môcť objednať dvadsiatky. Mini tiež upozorňuje na riadenie autonómnej úrovne 2 a možnosť dať ruky dolu z volantu pri rýchlostiach do 60 km/h, platí to však len pre cesty diaľničného typu, inak povedané, keď budete musieť poskakovať v kolónach.
Inak je to Countryman, ako ho už pár mesiacov poznáte, takže k zodvihnutej karosérii a päťmiestnemu interiéru dostanete základný objem batožinového priestoru 460 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel zväčšíte na 1530 litrov. S cenami a termínom uvedenia na trh, počítajte niekedy v priebehu budúceho roka.
zdroj: Mini