Karta sa obrátila, spojenie s Francúzskom ostalo. Chceme tým povedať, že prvá generácia Mitsubishi ASX z roku 2010 vznikla pod japonskou taktovkou a pre seba si ho v rámci spolupráce s PSA preznačkoval Peugeot i Citroën na modely 4008 a C4 Aircross. Druhá generácia tento proces otočila a – samozrejme – francúzsky partner je iný.

Asi by sme k tomu mali dodať, že kým pôvodné ASX vydržalo na trhu (s mnohými zmenami, aj pod kapotou) neuveriteľných dvanásť rokov, derivátom PSA sa veľmi nedarilo. Napríklad v Nemecku boli predaje Mitsubishi v rokoch 2012 až 2016 skoro 23-násobne vyššie ako spomínaného Peugeotu. A to po ASX určite nebola zhánka ako po teplých rožkoch.

Tým samozrejme nechceme povedať, že je druhá generácia ASX vopred odsúdená k neúspechu a rýchlemu zániku. Aby ale zákazníci mali dôvod podávať si u dílerov Mitsubishi kľučku, budú musieť európski importéri niečím zaujať. A je jasné, že to bude musieť byť cena.

Ak v rámci aliancie dostanú povolenie podstreliť cenovky Renaultu Captur, novinka má šancu na úspech. V opačnom prípade mu slávnu budúcnosť pre istotu veštiť nebudeme.

Keďže tento automobil nepochybne veľmi dobre poznáte, príliš do hĺbky ho rozoberať nebudeme. Snáď stačí spomenúť, že zákazníci budú mať možnosť vybrať si jeden z piatich dostupných motorov.

Základom sa stane litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 91 koní, krútiacim momentom 160 Nm, šesťstupňovým manuálom, schopnosťou zrýchliť na stovku za 13,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 173 km/h.

Nad ním bude stáť štvorvalec DI-T s objemom 1,3 litra a turbom, mild-hybridnou technikou a možnosťou vybrať si šesťstupňový manuál alebo sedemstupňový dvojspojkový automat (EDC). Teda, to platí pre slabšie prevedenie s výkonom 140 koní (+ 240 Nm), zatiaľ čo silnejší agregát naladený na 158 koní (+ 270 Nm) dostanete výlučne s EDC.

V závislosti na konkrétnej kombinácii techniky bude ASX schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 8,5 až 10,6 sekundy, zvládne 193 až 204 kilometrov za hodinu a jeho priemerná spotreba sa bude pohybovať od 5,3 do 5,9 litra benzínu na 100 km.

Vrcholom ponuky nového ASX budú dva hybridy, pričom v oboch je základom atmosférická jedna-šestka spolupracujúca s dvomi elektromotormi. V prvom prípade motorista dostane systémový výkon 143 koní, v tom druhom navyše aj prídavný lítiovo-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 9,8 kWh (čo je ekvivalent približne 3,9 litra benzínu), ktorý by mal stačiť na 45 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Kombinovaný výkon plug-in hybridu je 160 koní, 300 Nm, maximálna rýchlosť 175 km/h a zrýchlenie na stovku by malo trvať 10,1 sekundy.

Nové Mitsubishi ASX sa bude pochopiteľne vyrábať v továrni Renaultu v španielskom meste Valladolid, dostane 12-ročnú záruku na prehrdzavenie karosérie, 8-ročnú záruku na batérie a jej kapacitu alebo 160 tisíc kilometrov a štandardnú 5-ročnú továrenskú záruku s obmedzením na 100 tisíc kilometrov.

S uvedením na trh počítajte v marci 2023, k dispozícii budú všetky spomínané motorizácie a v uvedenom čase už budeme mať k dispozícii aj slovenské ceny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

zdroj: Mitsubishi Motors Europe