Pridať k súčasným spaľovacím motorom elektromotor je teraz tá najľahšia cesta, ako zvýšiť podiel elektrifikácie modelovej palety. Audi si to dobre uvedomuje, a tak príde rovno štvorica nových plug-in hybridov. Na teraz postačí, že vôbec existujú, sú homologizovateľné a teda pripravené na cesty. Ako úspešné budú v predaji je druhá vec... Legislatíve sa vyhovie a to sa počíta.

Pôjde o bežné modely A6, A7, A8 a SUV Q5. Ich označenie bude TFSI e, teda všetko to budú zážihové motory kombinujúce elektromotor. Keďže pôjde o plug-in hybridy, bude ich možné nabíjať a jazdiť aj výlučne na elektrický režim zvolením jazdného režimu.

Zatiaľ čo A6, A7 a Q5 využijú kombináciu elektromotora s dvojlitrovým TFSI, veľké A8 využije šesťvalcový trojliter TFSI. Menšie modely ponúknu slabšiu verziu 50 TFSI e s 221 kW (300 k) a 450 Nm, silnejšia bude mať označenie 55 TFSI e a 270 kW (367 k) s 500 Nm. Veľké Audi A8 bude mať označenie 60 TFSI e s 330 kW (449 k) a 700 Nm. Teda žiaden W12 šesťliter, ako by sa mohlo z označenia zdať.

Plug-in hybridy skombinujú len zážihové motory s elektromotorom.

Najväčšie A8 skombinuje elektromotor s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, zvyšné modely s dvojspojkovou prevodovkou DSG, u Audi známou ako S tronic. K dispozícii budú podľa modelov na výber 2 výkonové verzie, takzvaná komfortná 50 TFSI e a športovo založená 55 TFSI e. Lítium-iónové akumulátory (umiestnené v batožinovom priestore) budú mať kapacitu 14,1 kWh a podľa Audi prejdú na výlučne elektrický režim cez 40 km (podľa WLTP), a to dokonca všetky modely, nielen tie najľahšie. Detailné informácie o dynamických parametroch a cenové rozpätie sa dozvieme na ženevskom autosalóne.

Zdroj: fleetnews.co.uk