Vďaka krátkej statickej prezentácii sme dostali príležitosť priblížiť vám nové Mondeo aj prostredníctvom videa. Zatiaľ v predprodukčnej verzii. Test môžete očakávať až začiatkom budúceho roka.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pre fanúšikov veľkých motorov vo veľkých autách mám hneď na začiatok zlé správy. Ford Mondeo 5. generácie už nebude v ponuke s iným ako 4-valcovým motorom. Teda pardón, bude. Za základnú verziu manažment na vlne ošiaľu zo zisku titulu Motor Roka 2012 odhlasoval 1 litrový 3-valec (125 k). Zabudnite však na 3,0 litrový V6, alebo 2,5 l radový 5-valec. Ponuka hnacích agregátov má 3 radové 4-valce EcoBoost s objemami 1.5, 1.6 a 2.0 litra. Priaznivci nafty si snáď vyberú medzi 1,6 alebo 2,0 TDCi. Tieto motory bude Ford kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo rovnako stupňovou automatikou. V priebehu budúceho roka má ponuku doplniť ešte hybrid s dvojlitrom s tzv. Atkinsonovým (nie Mr. Beanovým) cyklom.  Podvozok úplne nového Mondea bude obsahovať najmodernejšie usporiadanie prvkov zavesenia, ako aj elektrický posilňovač riadenia pre optimalizovanú ovládateľnosť a jazdné vlastnosti vozidla. Podvozok obsahuje novú konfiguráciu zavesenia kolies s integrovaným ramenami, ktorá zlepšuje jazdný komfort a prispieva k zníženiu hluku, najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Naopak, v oblasti variácií na tému karoséria prichádzajú len dobré správy. Podobne ako viacerí konkurenti, aj Ford ponúkne svojho kráľa (minimálne pre Európu) ako liftback, športovo tvarovaný sedan a kombík (ktorý robia špeciálne pre Európu). V novom Mondeu bude mať európsku premiéru systém pokročilého aktívneho parkovacieho asistenta – prvý systém od spoločnosti Ford podporujúci kolmé parkovanie. Úplne nové Mondeo je prvým modelom postaveným na novej globálnej platforme kategórie CD. Ford taktiež predstaví nové zavesenie zadných kolies s integrovaným ramenami, ktoré má zabezpečiť mimoriadne jazdné vlastnosti. Latku kvality posunú nahor aj sedadlá s výrazným bočným vedením a masážnou funkciou, ako aj vyhrievaný volant. Ako prvé vozidlo v kategórii dostane adaptívne svetlomety postavené výhradne na LED technológii a elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia, rovnako aj elektrické ovládanie batožinového priestoru a zasúvateľnú panoramatickú strechu.

Ford ako prvý v kategórii ponúkne Mondeo ako elektrický hybrid so zážihovým motorom a prvýkrát aj s pohonom všetkých kolies vo verzii so vznetovým motorom. Tiež dostane systém Ford SYNC s technológiou MyFord Touch s 8-palcovým farebným dotykovým displejom, rozšírenými možnosťami hlasového ovládania, rozšírenými možnosťami pripojenia a Wi-Fi hotspotom pre až 5 zariadení. Systém SYNC s MyFord Touch umožňuje vodičovi ponechať ruky na volante a očami sledovať cestu a súčasne pomocou hlasových príkazov ovládať funkcie telefónu a prehrávača médií z pripojených zariadení, ovládať klimatizáciu vozidla, funkcie rádioprijímača, CD prehrávača a navigačného systému. Samozrejme, len vo vybraných jazykoch, medzi ktoré Slovenčina ani Čeština patriť nebudú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V úplne novom modeli Mondeo budú mať európsku premiéru aj nafukovacie bezpečnostné pásy od spoločnosti Ford. Sú navrhnuté tak, aby v prípade nárazu obmedzili riziko zranenia hlavy, krku a hrudníka cestujúcich na zadných sedadlách. V prípade nehody sa bezpečnostný pás rýchlo nafúkne, čím sa sily nárazu rozložia na päťkrát väčšiu oblasť tela, než je možné dosiahnuť pomocou klasických bezpečnostných pásov.

Výrobu nového Mondea 5. generácie pre Európu v španielskej Valencii spustia po letných prázdninách. Prvé kúsky sa na predajniach objavia až koncom roka 2014. Teda takmer dva roky po tom, čo Amíci získali možnosť kupovať typ Fusion...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov