Nový naftový model si budete môcť objednať od leta a v Nemecku bude dostupný za 69 050 eur, respektíve 71 050 eur, ak dáte prednosť päťdverovej karosérii Touring.
BMW bude túto motorizáciu predávať pod označením 540d xDrive, pôjde však o klasický radový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Jeho súčasťou bude 48-voltový mild-hybridný systém so štartér-generátorom integrovaným do osemstupňovej automatickej prevodovky Steptronic.
Sedan pod šesť litrov
Automobilka prezradila, že 540d bude mať systémový výkon 303 koní a maximálny krútiaci moment 670 newtonmetrov, čo vám v sedane i kombíku bude stačiť na zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Podobne sympaticky vyzerá tiež oficiálne uvádzaná spotreba. Limuzína by mala v priemere jazdiť za 5,8 až 6,3 litra nafty na sto kilometrov, v prípade 540d xDrive Touring mix vychádza (podľa výbavy či veľkosti kolies) na 6,0 až 6,5 litra motorovej nafty na 100 km.
Podobné výkony vám poskytne tiež päťka PHEV, ktorej srdcom bude preplňovaný benzínový dvojliter spárovaný opäť s osemstupňovým automatom a výkonnejším integrovaným elektromotorom. 530e vyprodukuje systémovým 299 koní a o zásobovanie elektrickej jednotky sa postará prídavná lítiovo-iónová batéria s kapacitou 19,4 kilowatthodiny.
Touring s pohonom zadnej nápravy zvládne s takouto zásobou energie 83 až 95 kilometrov čisto v elektrickom režime, ak si objednáte xDrive, klesnú oficiálne hodnoty na 82 až 89 kilometrov. Sedan bude v predaji (v Nemecku za 67 450 eur) len so štvorkolkou a pre neho platí akčný rádius v elektrickom režime od 82 do 93 kilometrov.
Inak priemerná spotreba plug-in hybridného sedanu vychádza na 21,6 až 23,3 kWh/100 km plus 0,7 až 1,0 l/100 km, zaujímavejšia je ale hodnota s vybitým trakčným akumulátorom. Podľa BMW vychádza na 7,2 až 7,8 litra benzínu na stovku.
Ešte lepšie je na tom 530e Touring. Od 20,6 do 22,6 kilowatthodiny na 100 km a k tomu 0,7 až 0,9 litra benzínu na stovku, alebo potom s vybitou batériou od 7,0 do 7,6 l/100 km.
zdroj: BMW